Punamustien viikkokatsaus: viikko 19

10.5.2021

Viime viikolla PK-35 Vantaa pelasi Kansallisen Liigan kauden ensimmäisen vierasottelunsa ja tällä viikolla ohjelmassa on myös ensimmäinen todellinen vieraspelimatka. Alkanut viikko on siltäkin osin mielenkiintoinen, että sarjapisteitä on jaossa tuplamäärä aiempiin viikkoihin nähden. Keskiviikkona PK-35 Vantaa pelaa sarjakauden ensimmäisen Vantaan derbyn TiPSiä vastaan ja sunnuntaina joukkue matkustaa JyPKin vieraaksi.

Töölöstä tuliaisina yksi sarjapiste

PK-35 Vantaa pelasi perjantai-iltana kauden ensimmäisen vierasottelunsa Kansallisessa Liigassa. Lyhyen matkan päässä Töölössä pelatussa ottelussa PK-35 Vantaa ja kotijoukkue HJK tasasivat pisteet jännittävän ja tapahtumarikkaan ottelun päätteeksi lukemin 1-1.

Avausjaksolla ei vielä maaleja nähty, mutta maalikehikkoa kolisteltiin peräti kolmesti – Punamustat kahdesti ja HJK kertaalleen. Maalihanat sen sijaan aukesivat toisen jakson puolivälissä, kun Tia-Maria Jaakonsaari vei vieraat 0-1-johtoon. HJK:n Katariina Kosola nosti kuitenkin kotijoukkueen vielä tasoihin ja pisteet laitettiin jakoon.

OTTELURAPORTTI

OTTELUKOOSTE

Kahden ottelun viikko

Alkanut viikko on Punamustille vuoden ensimmäinen kahden ottelun viikko. Jo keskiviikkona ohjelmassa on vuoden toinen ja sarjakauden ensimmäinen Vantaan derby, kun PK-35 Vantaa saa vieraakseen Tikkurilan Palloseuran. Ottelu pelataan keskiviikkona 12.5. klo 19.00 Myyrmäen stadionilla.

Sunnuntaina sen sijaan on vuorossa Punamustien vuoden ensimmäinen bussimatka. Silloin PK-35 Vantaa matkustaa Keski-Suomeen Jyväskylän Pallokerhon vieraaksi. Ottelu pelataan sunnuntaina 16.5. klo 16.00 Harjun stadionilla Jyväskylässä.

Molempia otteluita voi seurata suorana lähetyksenä Ruutu+ -palvelun välityksellä.

TILAA RUUTU+

Sairastupa tyhjenee hiljalleen

Punamustien poissaolotilanteessa on tapahtunut jälleen merkkejä parempaan päin. Koko alkuvuoden sivussa ollut Netta Koso tekee hyvää vauhtia paluuta ja oli joukkueen vaihtopenkillä jo HJK-ottelussa. Myös Anna Vlasoffin odotetaan palaavan pian harjoitusvahvuuteen ja Emma Korkalaisen toivotaan pystyvän palaamaan mahdollisimman pian täysipainoisesti harjoituksiin. Niin ikään pitkään sivussa ollut Aurora Trobergin vamma sen sijaan on saanut uuden diagnoosin myötä leikkaushoitoa. Leikkaus on suoritettu onnistuneesti toissa viikolla ja Trobergin odotetaan palaavan tositoimiin Kansallisen Liigan kesätauon jälkeen.

EBK:lle vieraspiste Pohjanmaalta

PK-35 Vantaan yhteistyöseura EBK haki lauantaina arvokkaan vieraspisteen Pohjanmaalta. Kotijoukkue Vasa IFK meni ottelussa lisäajalla johtoon, mutta Saga Hakonen ehti vielä nostamaan espoolaiset 1-1-tasapeliin. Punamustien sopimuspelaajista Vaasassa oli mukana hyökkääjä Ella Koivu, joka kirjautti tililleen täydet 90 minuuttia.

EBK:n pelit naisten Ykkösessä jatkuvat sunnuntaina 16.5. kotiottelulla Turun Weikkoja vastaan.