Punamustien viikkokatsaus: viikko 18

3.5.2021

PK-35 Vantaan kulunut viikko oli jälleen tapahtumarikas ja sama tahti jatkuu myös alkaneella viikolla. Kansallisen Liigan kausi etenee hurjalla vauhdilla, sillä toukokuussa ohjelmassa on peräti viisi ottelua. Niistä ensimmäinen pelataan perjantai-iltana, kun PK-35 Vantaa vierailee Töölössä.

Voittotili auki torstaina

PK-35 Vantaa pääsi juhlimaan torstai-iltana kauden avausvoittoaan Kansallisessa Liigassa. Tasapelillä ja tappiolla kautensa aloittanut joukkue esitti kotikentällään vakuuttavia otteita, kun sarjanousija Helsingin Palloseura kaatui selvin 4-0-lukemin. Punamustien osumista vastasivat Oona Sevenius, Sanna Saarinen sekä kahdesti osunut Wilma Forsblom.

Lisäksi PK-35 Vantaan riveissä nähtiin kauden toinen liigadebyytti, kun kotijoukkueen tolppien väliin asteli Sanni Solehmainen. Punamustia kaudesta 2019 asti edustanut maalivahti on päässyt aiemmin tositoimiin Ykkösessä ja Suomen Cupissa, mutta Kansallisessa Liigassa torstain ottelu oli Solehmaisen uran ensimmäinen.

OTTELURAPORTTI

OTTELUKOOSTE

Liigakauden ensimmäinen vieraspeli perjantaina

Punamustien liigapelit jatkuvat perjantai-iltana sarjakauden ensimmäisellä vierasottelulla. Matka ei kuitenkaan ole pitkä, sillä PK-35 Vantaa matkaa vain kuntarajan yli Helsingin Jalkapalloklubin vieraaksi Töölöön. Kolmen pelatun sarjakierroksen jälkeen joukkueet majailevat Kansallisen Liigan sarjataulukossa peräkkäisillä sijoilla. Viidentenä oleva HJK on voittanut kahdesti ja hävinnyt kertaalleen. Kuudentena olevalla PK-35 Vantaalla sen sijaan on tilillään voitto, tasapeli ja tappio.

HJK – PK-35 Vantaa pelataan perjantaina 7.5. klo 18.30 Töölön jalkapallostadionilla. Ottelua voi seurata suorana lähetyksenä Ruutu+ -palvelun välityksellä.

EBK avasi pistetilinsä Ykkösessä

Myös Punamustien farmijoukkue Esbo Bollklubb pääsi voittojen makuun naisten Ykkösessä. EBK ja Ilves/2 järjestivät melkoisen maali-ilotulituksen, jonka päätteeksi pisteet jäivät espoolaisille lukemin 4-3. Punamustien pelaajista EBK:n apuina olivat tällä kertaa Emmi Mäensivu, Ella Koivu ja kertaalleen maalinteossa onnistunut Wilma Forsblom. EBK:n kapteenina sen sijaan nähtiin aiemmilta kausilta PK-35 Vantaan paidasta tuttu Selina Mustajoki.

EBK:n pelit Ykkösessä jatkuvat lauantaina 8.5. vierasottelulla Vasa IFK:ta vastaan.