Punamustien viikkokatsaus: viikko 17

26.4.2021

Sarjakauden käynnistymisen myötä otteluohjelma määrittää vahvasti Punamustien viikkorytmiä. Lauantaina PK-35 Vantaa jäi ilman sarjapisteitä, mutta torstaina siihen on jälleen uusi mahdollisuus.

Lauantaina kotitappio kuopiolaisille

Punamustien sarjakauden toinen ottelu päättyi viime lauantaina 0-3-kotitappioon Kuopion Palloseuraa vastaan. PK-35 Vantaa lähti otteluun puolustamaan tiiviisti omaa aluettaan, mutta joutui antautumaan kolmesti. Sarja-avauksen tavoin erikoistilanteet tuottivat jälleen ongelmia, sillä takaiskuosumista toinen syntyi kulma- ja kolmas vapaapotkun seurauksena.

PK-35 Vantaan oma hyökkäyspelaaminen jäi KuPSia vastaan varsin vaatimattomaksi ja tilastoihin kirjattiin lopulta vain kaksi maalintekoyritystä. Kolmesta takaiskuosumasta huolimatta PK-35 Vantaa pystyi pitämään savolaiset varsin hyvin poissa aivan vaarallisimmilta maalintekosektoreilta, mitä tukee myös InStatin vierasjoukkueelle tarjoama maaliodottama 1,24.

Pistejahti jatkuu jo torstaina

PK-35 Vantaan kevään kotipeliputki jatkuu jo tämän viikon torstaina. Silloin Punamustien vieraaksi Myyrmäkeen saapuu sarjanousija Helsingin Palloseura. Vihreiden jääkärien alku liigakentillä on ollut haastava, sillä joukkue kärsi avauspelissään 4-0-tappion KuPSin vieraana ja taipui viime lauantaina Pallokerho-35:ttä vastaan lukemin 1-6.

PK-35 Vantaa – HPS pelataan torstaina 29.4. klo 19.00 Myyrmäen stadionilla. Ottelu pelataan koronarajoituksista johtuen ilman yleisöä, mutta sitä voi seurata suorana lähetyksenä Ruutu+ -palvelun välityksellä.

EBK:n kausi käynnistyi tappiolla

Punamustien yhteistyöseura EBK avasi lauantai-iltapäivänä oman sarjakautensa naisten Ykkösessä. Kausi alkoi heti pisimmällä mahdollisella vieraspelimatkalla Rovaniemen Palloseuraa vastaan. Luminen kenttä viivästytti ottelun alkua, mutta peli saatiin lopulta onnistuneesti pelattua. EBK pääsi pelaamaan RoPSin pelaajan ulosajon myötä peräti 70 minuuttia ylivoimalla, mutta ei kyennyt hyödyntämään määrällistä etuaan. RoPS sen sijaan onnistui kertaalleen maalinteossa ja piti pisteet Lapissa lukemin 1-0.

PK-35 Vantaan pelaajista Rovaniemellä oli mukana hyökkääjä Ella Koivu. Nuori EBK-lähtöinen hyökkääjä pelasi kasvattiseuransa sarja-avauksessa täydet peliminuutit.

Punamustien illalliskortit myynnissä

Elokuussa järjestettävän Punamustien varainhankintaillallisen illalliskortit ovat myynnissä. Illallinen järjestetään perjantaina 13.8. yhteistyössä paikallisen ravintolan Wanda´s Kitchen and Loungen kanssa. Ostamalla illalliskortteja tuet siis paikallisen naisjalkapallon lisäksi myös paikallista ravintolatoimijaa. Mikäli koronarajoitukset jatkuvat vielä elokuussa, siirtyy tilaisuus myöhäisempään ajankohtaan.

Lisätiedot ja tilausohjeet löytyvät TÄÄLTÄ.