Punamustien viikkokatsaus: viikko 14

6.4.2021

Viime viikko oli PK-35 Vantaan osalta onnistunut sekä kentällä että sen ulkopuolella. Kevättalven Suomen Cup –urakka huipentui voitokkaaseen välierään ja sen myötä Punamustien katseet kääntyvät vihdoin täysipainoisesti jo kulman takana odottavaan liiga-avaukseen.

Punamustat Suomen Cupin finaaliin

PK-35 Vantaa selvitti lauantaina tiensä Suomen Cupin loppuotteluun. Välierä HJK:ta vastaan oli tasainen ja jännittävä, sillä ratkaisua saatiin odottaa aina rangaistuspotkukilpailuun asti. Siinä Punamustien sankareiksi nousivat kaksi rangaistuspotkua torjunut maalivahti Velma Oikarinen sekä ratkaisevan maalin laukonut Anna Olmala.

OTTELURAPORTTI

Toisessa välierässä Åland United kaatoi KuPSin maalirikkain lukemin 4-3 ja eteni Punamustien seuraksi finaaliin. Suomen Cupin huipentava loppuottelu pelataan 16.10.

Onnistunut viikonloppu myös sosiaalisessa mediassa

Punamustien voitokas cup-välierä näkyi myös seuran sosiaalisen median kanavissa. Viimeisen seitsemän päivän aikana PK-35 Vantaan Instagram-julkaisut keräsivät peräti 74 307 näyttökertaa. Julkaisujen kattavuus eli tavoitettujen tilien määrä oli 3211. Facebookissa kattavuus oli 3381, missä oli nousua edelliseen viikkoon nähden 53,4 %. PK-35 Vantaan Twitter-viesteille sen sijaan kertyi samana aikana reilut 24 100 näyttökertaa.

Viimeinen harjoitusottelu lauantaina

PK-35 Vantaa pelaa tulevana viikonloppuna vielä yhden harjoitusottelun ennen 17.4. käynnistävää sarjakautta. Luvassa on mielenkiintoinen kohtaaminen, sillä kenraaliharjoituksessa Punamustien vastustajaksi asettuu naapuriseura Tikkurilan Palloseura. Ottelu pelataan lauantaina 10.4. klo 14.00 Solvallan urheiluopiston tekonurmella.

Ottelu pelataan koronarajoituksista johtuen ilman yleisöä, mutta ottelusta on tarkoitus toteuttaa suora lähetys kotikatsomoihin.

Kotisiivouksilla tukea Punamustille

PK-35 Vantaa ja Kotivelhot Oy ovat käynnistäneet kesäkuun loppuun asti jatkuvan yhteistyökampanjan. Varaamalla kotisiivouksia voit samalla tukea Punamustien toimintaa, kun muistat mainita PK-35 Vantaan varauksen lisätiedoissa.

Lisätiedot kampanjasta löydät TÄÄLTÄ.

Suoraan varaamaan pääset TÄSTÄ.