Punamustien viikkokatsaus: Viikko 5

1.2.2021

Liigajoukkueen arjessa tapahtuu jatkuvasti ja lähes vuoden jokaiseen viikkoon mahtuu kiinnostavia tapahtumia. Haluamme tuoda joukkuetta yhä lähemmäs seuraajia ja tarjota seuran kanavissa mahdollisimman kattavasti monipuolista sisältöä. Siitä syystä keräämme tästä lähtien joka maanantai verkkosivuille Punamustien viikkokatsauksen, jossa käydään tiiviisti läpi joukkueen ja seuran tuoreimmat kuulumiset ja ajankohtaiset tapahtumat.

Ensimmäinen harjoitusottelu takana

PK-35 Vantaa pelasi lauantai-iltana vuoden 2021 ensimmäisen harjoitusottelunsa. Vuoden ottelut käynnistyivät voitokkaasti, kun Ykkösessä pelaava Pallokerho Keski-Uusimaa kaatui tyylipuhtaasti lukemin 7-0. Punamustien osumista vastasivat Oona Sevenius, heti debyytissään maalinteossa onnistunut Reetta Suomela, kahdesti osunut Wilma Forsblom sekä niin ikään ensiesiintymistään peräti hattutempulla juhlistanut Tuulia Mikkola. Ottelun kolmas ensiesiintyminen nähtiin puolustuslinjassa, kun Laura Kölhi esitti pirteitä otteita vasemman puolustajan tontilla.

Otteluraportti on luettavissa täältä.

Suomen Cupin lohkovaihe käynnistyy

Myös kauden 2021 ensimmäiset kilpailulliset ottelut ovat jo kulman takana. Suomen Cupin lohkovaihe potkaistaan käyntiin tulevana lauantaina, kun PK-35 Vantaa kohtaa paikallisottelussa itävantaalaisen naapurinsa Tikkurilan Palloseuran. Ottelu pelataan lauantaina 6.2. klo 19.00 Peakfin Arenalla Korsossa.

Suomen Cupin lohkovaiheessa pelataan kolmen joukkueen yksinkertaiset alkulohkot, joiden kaksi parasta joukkuetta etenee puolivälieriin. Punamustien lohkossa pelaa TiPSin lisäksi espoolainen FC Honka.

PK-35 Vantaan otteita suorana lähetyksenä

Otteluita pelataan tällä hetkellä vallitsevista koronarajoituksista huolimatta ilman yleisöä, mutta lauantain PKKU-ottelusta toteutettiin suora lähetys kotisohville. PK-35 Vantaan vuoden ensimmäisen ottelun otteet kiinnostivat seuraajia, sillä lähetystä katsoi yhteensä mukavat 274 katsojaa.

Seuraava Punamustien tuottama suora lähetys on luvassa 13.2. Suomen Cupin kotiottelusta FC Honkaa vastaan. Tulevan viikonlopun TiPS-ottelun osalta mahdollisesta kuvayhteydestä ei ole vielä tietoa.

Punamustia maajoukkuetehtävissä

Alkuvuodesta pidetään tuttuun tapaan jälleen eri ikäluokkien maajoukkueleirejä. PK-35 Vantaan pelaajista Wilma Forsblom ja Sophie Maidell viettivät viime viikon alle 19-vuotiaiden tyttöjen maajoukkueen mukana Eerikkilässä. Huhtikuun EM-karsintoihin valmistavan leirin ohjelmaan kuului keskinäisen ottelun lisäksi myös harjoitusottelu Kansallisessa Liigassa pelaavaa Pallokerho-35:ttä vastaan. Maalirikas ottelu päättyi lopulta U19-tyttöjen 6-3-voittoon. Punamustien Forsblom onnistui kahdesti maalinteossa.

Tällä viikolla sen sijaan on Oona Seveniuksen vuoro leireillä Eerikkilässä. Sevenius on kutsuttu mukaan alle 17-vuotiaiden tyttöjen maajoukkueleirille. Joukkueella on ohjelmassa myös yksi harjoitusottelu, kun U17-tytöt ottavat mittaa FC Hongan liigajoukkueesta.

PK-35 Vantaan kauden 2021 kausikortteja voi tilata sähköpostitse osoitteesta: info@pk35vantaa.fi

Aikuiset – 65,00€

Alennusryhmät* – 45,00€