Eveliina Parikka jatkaa Punamustissa

26.2.2016

PK-35 Vantaa on solminut kauden 2016 kattavan jatkosopimuksen hyökkääjä Eveliina Parikan kanssa. 25-vuotias Parikka on edustanut seuraa pitkään, sillä alkava kausi on hänelle jo kuudes Punamustien paidassa. Parikan jatkosopimuksen myötä hallitsevilla mestareilla on nyt alkavalle kaudelle kasassa 18 pelaajasopimusta.

Parikka on Kouvolan Susien kasvatti, joka on edustanut Naisten Liigassa Punamustien lisäksi myös lahtelaista FC Kuuysiä ja Tikkurilan Palloseuraa. PK-35 Vantaan riveihin Parikka siirtyi kaudeksi 2011. Naisten A-maajoukkueessa hänellä on tilillään kaksi ottelua.

Viime kaudella Parikka viimeisteli Naisten Liigassa viisi maalia. Lisäksi hän osui Mestarien liigan karsintaturnauksessa kahdesti latvialaisen Rigas FS:n verkkoon. Kaikkiaan Parikka on tehnyt Naisten Liigassa 33 maalia.

Parikka kertoi harkinneensa alkavan kauden seuraansa tarkasti, mutta lopulta Punamustissa jatkaminen tuntui parhaalta vaihtoehdolta.

– Mietin aika hartaasti ja huolella, mikä joukkue Suomessa on itselleni paras vaihtoehto tulevalla kaudella. Siksi tuntuu nyt hyvältä, että on päätös on vihdoin tehty ja nimi on paperissa.

Punamustien joukkueessa on tapahtunut talven aikana paljon muutoksia, joiden myötä PK-35 Vantaa lähtee uuteen kauteen viime vuosia nuoremmalla joukkueella. Parikka kuitenkin uskoo, että joukkue on säilyttänyt kilpailukykynsä.

– Moni kokenut runkopelaaja jäi viime kauden jälkeen sivuun, ja siksi PK-35 Vantaa on nuorentunut aika reippaasti. Vaikka sitä kokemusta sekä niitä pelaajia ja ystäviä tulee välillä vähän ikävä, on nykyinen ryhmä edelleen tasokas sekä yhdessä että yksilöllisesti, Parikka totesi.

– Merkittävää on, että jokainen tässä joukkueessa osaa toteuttaa useamman vuoden ajan hiottua pelitapaa. Siksi uskon, että PK-35 Vantaa on pelillisesti tänäkin vuonna Naisten Liigan taitavin joukkue.

PK-35 Vantaa on voittanut kaksi edellistä Suomen mestaruutta, joten tavoitteet ovat korkealla myös alkavalla kaudella. Parikan mukaan hänellä on alkavalla kaudella joukkueen menestymisen lisäksi myös henkilökohtaisia tavoitteita.

– Odotan itseltäni aika paljon tulevalla kaudella. Viime kausi oli ensimmäinen ehjä ja sinänsä tärkeä kausi moneen vuoteen, mutta nyt on sitten sen tasonnoston aika. Sitä kautta uskon olevani myös parhaaksi hyödyksi joukkueelle. Odotan, että taistelemme myös tänä vuonna niistä kirkkaimmista mitaleista, Parikka sanoi.

Punamustien kausikortit ovat myynnissä osoitteessa www.lippuautomaatti.fi/pk35vantaa. Yksi yhteinen kausikortti oikeuttaa sisäänpääsyyn kaikkiin PK-35 Vantaan Veikkausliigan, Naisten Liigan ja Suomen Cupin kotiotteluihin sekä mahdollisiin naisten Mestarien liigan kotiotteluihin.