Punamustat perjantaina sarjakärkeä kaatamaan

25.4.2024

Punamustat perjantaina sarjakärkeä kaatamaan

PK-35 Vantaa pelaa perjantaina jälleen kotiyleisön edessä. Tällä kertaa Punamustien vieraaksi saapuu sarjakärki Tampereen Ilves. Ottelu pelataan perjantaina 26.4. klo 19.00 Myyrmäen stadionilla.

Punamustien osalta kausi on alkanut jopa poikkeuksellisen tasaisissa merkeissä, sillä molemmat ottelut ovat päättyneet pistejakoihin. Myös sarjakauden avausmaali antaa vielä odottaa itseään, sillä niin kotiottelu PKKU:ta kuin vierasottelu Pallokerho-35:ttä vastaan päättyivät tasatulokseen 0–0. Myös tilastojen valossa molempia tuloksia on voinut pitää oikeutettuina.

Vierasjoukkue Ilves sen sijaan on aloittanut sarjakauden kahdella voitolla. Niiden myötä tamperelaiset ovat varsin uuden tilanteen edessä, sillä Ilves saapuu Myyrmäkeen sarjan kärkijoukkueena. Tupsukorvat kaatoivat avauskierroksella kotonaan FC Hongan lukemin 3–1 ja viime viikonloppuna vieraissa Åland Unitedin maalein 1–3. Joukkueen kaikki kuusi maalia ovat jakautuneet eri pelaajille, joten ratkaisukykyä on löytynyt laajalta rintamalta.

PK-35 Vantaa ja Ilves kohtasivat toisensa jo helmikuussa harjoitusottelun merkeissä. Tuolloin Ilves vei Pirkkahallissa voiton lukemin 3–1. Punamustien maalista vastasi tuolloin näyttävällä laukauksella Hilla Romppanen, kun taas kotijoukkueelta osuivat Sofia Laine, Saana Tuomala ja Anna Olmala. Joukkueiden välisissä liigakohtaamisissa PK-35 Vantaa on sen sijaan ollut selkeästi niskan päällä. Ilves on kyennyt voittamaan Punamustat sarjakohtaamisessa vain kertaalleen – ja Myyrmäestä Ilves ei ole hakenut liigavoittoa koskaan.

Punamustien kokoonpanotilanne on perjantaina hyvä, sillä kaikki pelaajat ovat käytettävissä. Myös viime ottelusta U16-aluejoukkueturnauksen vuoksi sivussa olleet Martta Orava, Inga Ek ja Eevi Leppänen palaavat jälleen seurajoukkueensa vahvuuteen.

Lisää laatua viimeisiin ratkaisuihin

PK-35 Vantaan päävalmentajan Jari Väisäsen mukaan avauskierrosten tulokset ovat olleet pieni pettymys, mutta joukkueen pelaamisessa on kuitenkin näkynyt kehitysaskelia.

– Tällä hetkellä tekeminen on nousujohteista, mikä on tärkeintä. Lisäksi on totta kai arvokasta, että olemme pystyneet pitämään oman maalimme puhtaana. Myös pelin avaaminen ja pallonhallinnan vieminen korkeammalle ovat kehittyneet. Tulevan ottelun kannalta tärkein asia on, että saamme lisää laatua viimeisen kolmanneksen ratkaisuihin, Väisänen sanoo.

Perjantai-illan vastustaja Ilves on Punamustille monelta vuodelta tuttu vastustaja. Väisäsen mukaan Ilveksessä on yhä paljon tuttuja elementtejä, mutta tupsukorvien peli on hieman monipuolistunut.

– Ilveksen joukkue on taas vuoden rutinoituneempi ja tasapainoinen joukkue. He pystyvät aika monipuoliseen pelaamiseen, sillä he voivat pelata lyhyillä syötöillä tai vaihtoehtoisesti pyrkiä nopeisiin painopisteen muutoksiin. Ilves pystyy etenemään vauhdilla etenkin vasemmalta, missä Anela Ljesnjanin on ollut näkyvästi esillä. Lisäksi he ovat vahvoja kamppailutilanteissa, joten uskon rangaistusalueen vääntötilanteiden nousevan tärkeään rooliin, Väisänen arvioi vastustajaa.

– Ilves haluaa pelata koordinoidusti ensimmäisen linjan läpi, mutta he tekevät pelin avaamisessaan myös virheitä, joihin haluamme iskeä. Jos he pääsevät ensimmäisen linjan läpi, he hakevat yleensä pystysyöttöjä hyökkääjille kymppialueelle.

PK-35 Vantaa – Ilves pelataan perjantaina 26.4. klo 19.00 Myyrmäen stadionilla.

Liput otteluun maksavat ennakkoon ostettuina aikuisille 12 euroa ja lapsille (12–17-vuotiaat) sekä muille alennusryhmäläisille (opiskelijat, eläkeläiset, varusmiehet, työttömät) 7 euroa. Alle 12-vuotiailla lapsilla on otteluun vapaa pääsy.

ENNAKKOLIPUT TÄÄLTÄ

Portilta ostettaessa liput maksavat aikuisille 15 euroa ja lapsille sekä alennusryhmäläisille 10 euroa.

Myös PK-35 Vantaan kausikortit ovat edelleen myynnissä niin lippukaupassa kuin ottelutapahtuman portilla.

TAPAHTUMAN KATSOJAINFOT LÖYDÄT TÄÄLTÄ