PK-35 Vantaa ja IF Gnistan yhteistyöseurasopimukseen

17.4.2024

PK-35 Vantaa ja IF Gnistan yhteistyöseurasopimukseen

PK-35 Vantaa on solminut kautta 2024 koskevan yhteistyöseurasopimuksen helsinkiläisen IF Gnistanin kanssa. Yhteistyöseurasopimus mahdollistaa Punamustien nuorille pelaajille tarvittaessa peliajan hakemisen myös naisten Kakkosesta.

Yhteistyöseurasopimuksen piiriin kuuluvat tänä vuonna enintään 20 vuotta täyttävät pelaajat. Sopimuksen myötä PK-35 Vantaan nuorilla pelaajilla on mahdollisuus osallistua myös Gnistanin otteluihin ilman edustusoikeuden siirtämistä. Yhteistyösopimuksen avulla PK-35 Vantaa haluaa varmistaa, että kaikki pelaajat saavat kehittymisensä kannalta riittävästi peliminuutteja.

Punamustien viisivuotinen yhteistyö Esbo Bollklubbin kanssa päättyi alkuvuodesta hyvässä yhteisymmärryksessä, kun espoolaisseura ei Palloliiton muuttuneiden kilpailusääntöjen johdosta kokenut yhteistyön jatkamista tarkoituksenmukaisena. PK-35 Vantaa kartoitti aktiivisesti eri vaihtoehtoja ja kävi lopulta keskusteluita kolmen eri seuran kanssa. Parhaiten yhteinen sävel löytyi lopulta Gnistanin kanssa.

– Olemme todella tyytyväisiä, että pääsimme Gnistanin kanssa yhteistyöseurasopimukseen. Meillä oli muutamia vaihtoehtoja, joista Gnistan vaikutti loppumetreillä meille sopivimmalta. Joukkueessa pelaa useampia entisiä PK-35 Vantaan pelaajia, joten tiedämme tarkasti, millaisten pelaajien kanssa pelaajamme pääsevät siellä pelaamaan. Meillä on tänä vuonna paljon nuoria pelaajia, joten on tärkeää, että pystymme yhteistyöseurasopimuksen avulla takaamaan kaikille tarvittavat peliminuutit, PK-35 Vantaan puheenjohtaja Samu Liski sanoo.

Gnistanin joukkueenjohtajan Patrik Ekströmin mukaan yhteistyöseurasopimus palvelee hyvin myös oulunkyläläisiä.

– Gnistanin naisten edustusjoukkueen toimintaa on kehitetty vahvasti seuran strategian mukaisesti viime vuosina ja pyrimme jatkamaan kehitystä tulevina vuosina. Noustuamme Kakkoseen olemme jatkaneet panostuksia ja yhteistyöseurasopimus PK-35 Vantaan kanssa tuntui nyt kaikin puolin järkevältä. Sopimuksen kautta saamme hyvän tuntuman siitä, mitä Suomen korkeimmalla tasolla pelaaminen tarkoittaa. Lisäksi pystymme tarvittaessa vahvistamaan joukkuettamme varmistaaksemme kilpailukykyisen kokoonpanon läpi pitkän kauden, Ekström sanoo.

Edellä mainituista entisistä PK-35 Vantaan pelaajista Gnistanissa pelaavat tällä kaudella Velma Oikarinen, Roosa Bröijer, Anna Vlasoff, Vera Saastamoinen ja Siiri Koivula. Gnistanin kausi naisten Kakkosessa käynnistyy perjantai-iltana 26.4. paikallisottelulla Helsingin IFK:ta vastaan.