Martta Orava vieraili Fiorentinassa

2.4.2024

Martta Orava vieraili Fiorentinassa

Punamustien Martta Orava sai pääsiäisen alla hienoja kokemuksia, kun hän pääsi harjoittelemaan italialaisen AFC Fiorentinan mukana.

Fiorentina on Firenzessä, Toscanan maakunnassa, majaansa pitävä perinteinen italialaisseura. Se on perustettu jo vuonna 1926, joten historiaa on kertynyt jo lähes sadan vuoden ajalta. Seuran naisten edustusjoukkue pelaa Italian pääsarjassa Serie A:ssa.

Orava vietti Italiassa kuusi päivää ja harjoitteli Fiorentinan U19-joukkueen mukana. Joukkueharjoituksia oli kahdesti päivässä, minkä lisäksi viikon ohjelmaan kuului myös henkilökohtaista yksilövalmennusta. Olosuhteet ovat huippuluokkaa, sillä joukkueiden käytössä on seuran upouusi harjoituskeskus Viola Park.

– Kaikki meni tosi hyvin ja vierailu oli huippukokemus. Oli superkivaa päästä treenaamaan huippuolosuhteisiin. Treenit olivat hyvätasoisia ja pelaajat sekä valmennus taitavia. Ympäristö kaikkine puitteineen oli tosi hieno ja moderni. Oli myös mukavaa päästä tutustumaan uusiin ihmisiin, Orava kertoo.

Tällä viikolla Orava on jälleen mukana Punamustien harjoitusvahvuudessa, kun joukkue jatkaa lyhyen pääsiäistauon jälkeen valmistautumistaan kohti 12.4. alkavaa Kansallista Liigaa.