PK-35 Vantaa saa vieraakseen TPS:n

23.3.2024

PK-35 Vantaa saa vieraakseen TPS:n

Punamustien harjoitusottelut jatkuvat sunnuntaina kotiyleisön edessä. Tällä kertaa vieraaksi saapuu Ykköseen valmistautuva Turun Palloseura. Ottelu pelataan sunnuntaina 24.3. klo 13.30 Myyrmäen stadionilla.

PK-35 Vantaa pelaa sunnuntaina vuoden kahdeksannen ja samalla toiseksi viimeisen harjoitusottelun ennen ensi kuussa alkavaa sarjakautta. Tähän mennessä Punamustilla on tilillään voitot KTP:stä, virolaisesta FC Florasta ja viime viikonloppuna Pallokerho-35:stä. Lisäksi joukkue on pelannut tasan HPS:n kanssa ja hävinnyt Ilvekselle, HJK:lle ja GrIFK:n poikajoukkueelle.

Sunnuntaina PK-35 Vantaa tavoittelee toista peräkkäistä voittoaan. Viime viikonloppuna Pallokerho-35 kaatui Myyrmäessä lukemin 3–1, kun kotijoukkueen osumista vastasivat Tuulia Mikkola ja kahdesti osunut Roosa Toivanen.

Vierasjoukkue TPS hävisi viime syksynä liigakarsinnan PKKU:lle ja valmistautuu näin ollen tällä hetkellä Ykköseen. Turkulaiset ovat pelanneet tänä vuonna kolme harjoitusottelua, joissa joukkue ei ole vielä kärsinyt tappiota. TPS on pelannut vieraissa tasan Pallo-Iirojen kanssa ja voittanut kotonaan selvänumeroisesti vastavierailulle tulleen Pallo-Iirot 5–0 ja Kakkosessa pelaavan EPSin lukemin 6–0. TPS:n riveistä löytyy myös yksi Punamustien seuraajille tuttu pelaaja, sillä toissa kaudella PK-35 Vantaan paidassa pelannut Sanna Porali edustaa nyt toista kauttaan turkulaisia.

Punamustien päävalmentajan Jari Väisäsen mukaan pääteemat sunnuntain ottelussa liittyvät joukkueen omaan pelaamiseen. Viimeisissä harjoitusotteluissa on tärkeää löytää pelaamiseen oikeaa rytmiä.

– Tavoitteemme on kontrolloida peliä yhä selkeämmin kuin Pallokerho-35:ttä vastaan. Meidän pitää löytää oikea rytmi pelaamiseemme. Kun on tilaisuus edetä nopeasti, silloin mennään kovaa. Kun taas ei ole tilaisuutta, meidän pitää malttaa pelata rauhassa. Nämä ovat viimeisiä pelejä ennen sarjakauden alkua, joten kyse on tietysti tärkeistä peliminuuteista, Väisänen sanoo.

– TPS on varmasti yksi Ykkösen nousijasuosikeista. Heillä on joukossaan myös muutamia hyviä kokeneempia pelaajia. He pyrkivät varmasti aktiiviseen pallolliseen pelaamiseen, mutta juuri muuta tietoa meillä ei tässä vaiheessa ole heidän pelitavastaan.

Punamustien kokoonpanosta puuttuu sunnuntaina varmuudella Nea Laitila. Muut pelaajat ovat käytettävissä. Lisäksi mukana on sopimuksettomana pelaajana Taru Kalliovaara.

Harjoitusottelu PK-35 Vantaa – TPS pelataan sunnuntaina 24.3. klo 13.30 Myyrmäen stadionilla.

Liput otteluun maksavat aikuisille 10 euroa ja lapsille sekä muille alennusryhmäläisille (opiskelijat, eläkeläiset, varusmiehet, työttömät) 5 euroa. Alle 12-vuotiailla lapsilla on otteluun vapaa pääsy.

ENNAKKOLIPUT