PK-35 Vantaa lähtee kauteen uudistuneella joukkueella

19.1.2024

PK-35 Vantaa lähtee kauteen uudistuneella joukkueella

Vuoden vaihtuminen on tarkoittanut PK-35 Vantaan osalta, että uuteen kauteen valmistautuminen pääsee toden teolla vauhtiin. Edessä on kiinnostava talvikausi, sillä Punamustien pelaajaryhmä on uudistunut jopa poikkeuksellisen paljon.

Vaihtuvuus on koko PK-35 Vantaan liigahistorian ajalta poikkeuksellisen suurta, sillä sekä lähtijöitä että uusia tulijoita on peräti kymmenkunta. Kokeneista pelaajista seuraikoni Roosa Bröijer ja naisten liigaotteluiden ennätyspelaaja Anna Vlasoff jättivät kauden päätteeksi pääsarjakentät. Viime kaudella Punamustien riveihin liittynyt Kaisa Mäki sen sijaan jää ainakin tulevaksi kaudeksi sivuun pelikentiltä perheenlisäyksen johdosta.

Muihin liigaseuroihin sen sijaan siirtyivät Reetta Suomela, Eerika Appelqvist ja viime loppukauden lainalla Punamustissa viettänyt Ilona Walta. Maalivahti Jenna Rantasen uusi seura ei ole vielä tätä kirjoitettaessa tiedossa.

Cecilia Ekillä oli Punamustien kanssa alkavan kauden kattava sopimus, mutta hänelle avautui tilaisuus siirtyä Ruotsiin Umeå IK:n riveihin. Samalla Ek jatkoi PK-35 Vantaasta ulkomaisille kentille ponnistaneiden pelaajien listaa.

Uusien nimien lista on jopa pidempi, vaikka laskuista jätettäisiin pois jo viime syksynä ryhmään liittyneet Inga Ek ja Martta Orava. Talven aikana uusina pelaajina mukaan ovat tulleet Eevi Leppänen, Saija Suni, Nea Laitila, Elina Peltokangas, Hilla Romppanen, Aada Lesch, Melisa Arifi, Viivi Moilanen ja Elma Tolonen.

PK-35 Vantaan ryhmään liittyy vielä kaksi uutta pelaajaa, joiden sopimuksista tiedotetaan myöhemmin. Joukkueen seuraava tuore vahvistus saapuu Suomeen helmikuun alussa ja liittyy heti harjoitusvahvuuteen. Toinen uusista sopimuspelaajista liittyy joukkueen mukaan kesäkauden ajaksi.

Joukkueen rakentamisessa on kiinnitetty huomiota jatkuvuuteen. Eevi Leppäsen, Inga Ekin, Viivi Moilasen, Melisa Arifin ja Elma Tolosen sopimukset kattavat myös kauden 2025. Lisäksi peräti yhdeksässä sopimuksessa on optio kaudesta 2025.

Punamustien joukkue on nuorentunut merkittävästi, kun pitkäaikaisesta rungosta on jäänyt sivuun useampia pelaajia kerralla. Monivuotisten luottopelaajien Roosa Toivasen ja Netta Koson jatkaminen tuo ryhmään tärkeää kokemusta. Arvokasta jatkuvuutta edustavat myös 2020-luvun runkopelaajaksi nousseiden Tuulia Mikkolan ja Karoliina Aution jatkosopimukset.

Punamustien maalivahtitilanne on tällä hetkellä erittäin positiivinen, sillä joukkue lähtee monen vuoden tauon jälkeen kauteen kolmen maalivahdin voimin. Viime kauden ykköstorjuja Irea Virtanen Espejo jatkaa Punamustissa myös alkavalla kaudella. Uusina maalivahteina kolmikon täydentävät Saija Suni ja Nea Laitila.

Liikehdintää on tapahtunut vielä alkuvuodestakin, sillä Liina Tervo suuntasi tammikuussa opiskelujen merkeissä Yhdysvaltoihin. Tervo ja viime syksystä lähtien Yhdysvalloissa opiskellut Nette-Nina Hiltunen pelaavat kuitenkin kesäkauden PK-35 Vantaan riveissä. Karoliina Autio sen sijaan viettää kevään vaihto-opiskelemassa Kanadassa ja palaa jälleen toukokuun alussa Punamustien vahvuuteen.

LÄHDE MUKAAN PUNAMUSTIEN MATKAAN JA TILAA KAUSIKORTTI KAUDELLE 2024!

Kausikorttikaupoille pääset tästä.