Roosa Bröijer jättää liigakentät

4.1.2024

Roosa Bröijer jättää liigakentät

Kymmenen kauden ajan Punamustia edustanut Roosa Bröijer ei jatka uraansa pääsarjatasolla. Liigakentät jättävät Bröijer on yksi PK-35 Vantaan seurahistorian pitkäaikaisimmista pelaajista ja todellinen seuraikoni.

26-vuotias Bröijer on syntyperäinen vantaalainen, joka kävi läpi Vantaan Jalkapalloseuran eri juniori-ikäluokat. Sieltä hän nousi lopulta PK-35 Vantaan liigajoukkueen vuonna 2014. Liigadebyyttinsä Bröijer teki jo samana vuonna, mutta joukkueen runkopelaajien joukkoon hän nousi lopulta tuplamestaruuteen huipentuneella kaudella 2016.

Kymmenen PK-35 Vantaassa pelatun kauden aikana Bröijer saavutti yhteensä neljä Suomen mestaruutta ja yhden Suomen Cupin mestaruuden. sekä yhden liiga- ja kaksi cup-hopeaa. Lisäksi hän oli mukana nostamassa Punamustia takaisin pääsarjaan kaudella 2019.

Koko pääsarjauransa ajan vain PK-35 Vantaata edustanut Bröijer on pelannut yhteensä 145 liigaottelua ja viimeistellyt niissä 19 maalia. Hän on Sanna Saarisen jälkeen toiseksi eniten liigaotteluita Punamustien paidassa pelannut pelaaja.

Naisten Mestarien liigassa Bröijer on pelannut kymmenen ottelua ja onnistunut niissä kertaalleen maalinteossa. Yksi uran ehdottomista merkkipaaluista on myös maali Suomen Cupin loppuottelussa Helsingin Olympiastadionilla syksyllä 2021.

”Tilaa muille asioille”

Bröijer ei halua täysin sulkea pois mahdollisuutta palata joskus myöhemmin pääsarjajalkapallon pariin, mutta toistaiseksi liigakentät saavat jäädä.

– Haikein mielin olen tullut siihen päätökseen, että en jatka liigassa PK-35 Vantaassa. Toisaalta tämä pohdinta on ollut jo monta kautta takaraivossa, että tulen lähivuosina tekemään tällaisen päätöksen, joten yllättäen tämä ei tullut, Bröijer sanoo.

– Futis on ollut ja tulee aina olemaan osa elämääni, mutta nyt on aika antaa elämässä tilaa myös muille asioille. Nämä ovat olleet upeita vuosia ja niistä on kertynyt upeita muistoja. Olen niin kiitollinen ajastani tässä jengissä.

Bröijer haluaa kiittää kaikkia, joiden kanssa hän on saanut kokea vuosikymmenen aikana paljon hienoja hetkiä ja monenlaisia tunteita.

– Kiitos paljon kaikesta Punamustille! Niin valmentajille, pelaajille, muille taustatoimijoille kuin kaikille, jotka ovat kannustaneet ja seuranneet pelejä.

PK-35 Vantaa kiittää Roosaa yhteisestä vuosikymmenestä ja toivottaa onnea jatkoon!