Aada Lesch Punamustiin

13.12.2023

Aada Lesch Punamustiin

PK-35 Vantaa on solminut pelaajasopimuksen laitapelaaja Aada Leschin kanssa. Pallokerho Keski-Uusimaasta Punamustiin siirtyvän Leschin sopimus kattaa kauden 2024 ja sisältää option kaudesta 2025.

19-vuotias Lesch on kuopiolaislähtöinen pelaaja, joka pelasi suurimman osan juniorivuosistaan Pallokissojen riveissä. Pallokissoista hän siirtyi Kuopion Palloseuraan, jossa hän kuului edustusjoukkueen vahvuuteen ja pelasi samalla T18 SM-sarjan otteluita. Loukkaantumisensa jälkeen Leschin pelipaikaksi vakiintui Ykkösessä pelannut KuPS Akatemia.

Vuosi sitten Lesch siirtyi Savosta etelään ja liittyi PKKU:n ryhmään Ykköseen. Päättyneellä kaudella 2023 hän pelasi kaikissa PKKU:n 24 Ykkösen otteluissa. Lesch pelasi myös kauden huipentaneet nousukarsintaottelut TPS:ää vastaan alusta loppuun.

Nuoresta iästään huolimatta Leschillä on takana jo kaksi kautta aikuisten pelejä Ykkösessä. Päävalmentaja Jari Väisäsen mukaan Leschillä on hyvät valmiudet ottaa ensiaskeleensa liigatasolla.

– Aadalla on takana vahva kausi Ykkösessä ja nyt hänen on aika ottaa seuraava askel. Hän on valmis tekemään töitä sen eteen ja fyysiset edellytykset ovat hyvät. Nopeana pelaajana sopii hyvin pelitapaamme ja soveltuu hyvin esimerkiksi hyökkäävän laitapuolustajan rooliin, Väisänen sanoo.

Lesch on saanut hyvän ensivaikutelman Punamustien toiminnasta.

– PK-35 Vantaa vaikuttaa tällä hetkellä oikealta valinnalta kehitykseni kannalta. Liityn joukkueeseen hyvillä ja odottavaisilla fiiliksillä. Ensi kaudelta odotan liigavauhtiin pääsemistä, ehjää kautta ja paljon onnistumisia, Lesch sanoo.