Melisa Arifi sopimukseen PK-35 Vantaan kanssa

8.12.2023

Melisa Arifi sopimukseen PK-35 Vantaan kanssa

PK-35 Vantaa on solminut pelaajasopimuksen Melisa Arifin kanssa. Arifi siirtyy Punamustiin Esbo Bollklubbista kaudet 2024 ja 2025 kattavalla sopimuksella.

16-vuotias puolustaja on syntyperäinen espoolainen, joka on edustanut läpi juniorivuosiensa EBK:ta. Espoolaisseuran riveissä hän nousi ensimmäistä kertaa naisten edustusjoukkueeseen kaudella 2022, jolloin hän pääsi pelaamaan myös ensimmäiset aikuisten pelinsä Ykkösessä.

Tänä vuonna Arifi pelasi alkuvuodesta HFA Märskyn riveisessä T18 SM-karsintaa, mutta esiintyi loppukauden EBK:n paidassa. Espoossa hän pelasi niin naisten Ykkösen kuin T18-tyttöjen pelejä. Ykkösessä Arifi pelasi päättyneellä kaudella yhteensä 12 ottelua ja alusti niissä yhden maalin.

Arifi on esiintynyt tänä vuonna myös U16-tyttöjen maajoukkueessa. Hän pelasi maajoukkuepaidassa toukokuussa kahdessa UEFA Development -turnauksen ottelussa.

PK-35 Vantaan päävalmentajan Jari Väisäsen mukaan Arifi on todella motivoitunut pelaaja. Nimenomaan halu kehittyä on keskeinen arvo Punamustien joukkueessa.

– Melisa on puolustuspään pelaaja, joka pystyy myös hyvin tukemaan hyökkäyksiä. Hänellä on hyvät fyysiset ominaisuudet, sillä hän on vahva, nopea ja todella hyvässä kunnossa. Melisalla on palava halu kehittyä ja hän on valmis tekemään paljon töitä sen eteen. Siinä mielessä hän sopii ryhmäämme todella hyvin, Väisänen sanoo.

Arifin mukaan Punamustiin on ollut helppoa tulla mukaan. Hän odottaa jo innolla ensimmäistä pääsarjakauttaan.

– Tulen hyvillä fiiliksillä mukaan joukkueeseen. Ilmapiiri vaikuttaa olevan hyvä. Pelaajat ja taustat ovat ottaneet minut alusta lähtien hyvin vastaan. Ensi kaudelta odotan, että pääsen tekemään debyyttini Kansallisessa Liigassa sekä ottamaan askelia eteenpäin pelaajana, Arifi sanoo.