Martta Orava liittyy Punamustien ryhmään

2.9.2023

Martta Orava liittyy Punamustien ryhmään

PK-35 Vantaa on solminut pelaajasopimuksen Martta Oravan kanssa. Nuori hyökkäyspään pelaaja siirtyy Punamustiin Pallokerho Keski-Uusimaasta vuoden 2024 loppuun asti ulottuvalla sopimuksella.

15-vuotias Orava otti ensiaskeleensa jalkapallon parissa Rajamäen Kehityksessä, mutta on pelannut suurimman osan juniorivuosistaan Nurmijärven Jalkapalloseurassa. Viime kaudella hän pelasi NJS:n lisäksi myös Järvenpään Palloseurassa, kunnes siirtyi täksi kaudeksi PKKU:n riveihin. Orava ehti pelata PKKU:n paidassa tällä kaudella kymmenen T18 SM-sarjan ottelua viimeistellen niissä kolme maalia.

Orava on ollut mukana myös ikäluokkansa maajoukkuetoiminnassa.

PK-35 Vantaan päävalmentajan Jari Väisäsen mukaan Orava on motivoitunut nuori pelaaja, joka on jo osoittanut hyvää asennetta harjoituksissa.

– Martta on harjoitellut mukanamme jo kesän aikana ja esiintynyt tosi positiivisesti. Hän on päässyt hyvin joukkueeseen mukaan. Martta on jo harjoituksissa osoittanut olevansa ikäisekseen todella päättäväinen. Hän haluaa mennä tilanteisiin ja voittaa niitä, Väisänen sanoo.

– Martta haluaa päästä jalkapallosta pitkälle ja hän on jo käynyt tutustumassa harjoitteluun myös ulkomailla. Nyt edessä ovat tärkeät vuodet, joten ryhdymme tekemään yhdessä kovasti töitä.

Oravan mukaan hänet on otettu hyvin vastaan Punamustissa. Hän odottaa jo innolla työntekoa uuden joukkueensa mukana.

– Liityn joukkueeseen positiivisin mielin ja täynnä intoa tulevasta. Treeneissä on ollut hyvä ja kannustava ilmapiiri. Koen saavani paljon apua pelaajilta ja valmennukselta kehittymiseni tiellä, Orava sanoo.

– Odotan pääseväni kehittymään pelaajana ja tuomaan omat vahvuuteni joukkueen avuksi. Odotan innolla treenejä ja debyyttiä PK-35 Vantaan paidassa.