Punamustien pelaajakatsaus

1.9.2023

Punamustien pelaajakatsaus

PK-35 Vantaan kuluva kausi on ollut tapahtumarikas ja myös pelaajarintamalla on nähty kauden aikana paljon liikehdintää. Ennen loppusarjan alkamista on hyvä hetki kerrata Punamustien tämän kauden pelaajatilannetta.

Tulijapuolella on nähty kauden aikana kaksi merkittävää muutosta. Roosa Bröijer vietti kevään Hollannissa vaihto-opiskelujen merkeissä, mutta palasi kesällä Punamustien vahvuuteen. Lisäksi Ilona Walta siirtyi alkukesästä HJK:sta lainalle Punamustiin. Nyt seurat ovat sopineet keskenään lainan jatkamisesta kauden loppuun saakka.

PK-35 Vantaan aiempia kausia laajempi pelaajaryhmä tuli tarpeeseen, sillä peräti kolme pelaaja jäi loukkaantumisten vuoksi tällä kaudella tyystin ilman liigaminuutteja. Lisäksi joukkueesta on lähtenyt kauden aikana useampia pelaajia.

Rebecca Kindstedtin kuntoutuminen vaikutti kevättalvella jo lupaavalta, mutta hänen vammansa vaati lopulta uutta leikkaushoitoa. Sen myötä Kindstedtiä ei valitettavasti nähdä tällä kaudella pelikentillä. Myös Emma Korkalainen aloitti kauden pitkästä loukkaantumisesta kuntoutumalla. Sinnikkyys palkittiin, kun hän pääsi kesällä tekemään odotetun paluun pelikentille yhteistyöseura EBK:n paidassa. Kolmen kauden ajan Punamustia edustanut Korkalainen jätti jäähyväiset joukkueelle elokuun lopulla, sillä hän on aloittanut opinnot Jyväskylän yliopistossa.

Viime talvena Punamustiin siirtynyt Salla Hyvönen siirtyi kesällä takaisin Nurmijärven Jalkapalloseuran riveihin.  Kevättalvesta lähtien sivussa ollut Sinna Suuriniemi sen sijaan on ripustanut toistaiseksi nappulakengät naulaan.

Peräti kolme PK-35 Vantaan sopimuspelaaja suuntasi loppukesästä Yhdysvaltoihin. Jenni Huttunen ja Nette-Nina Hiltunen siirtyivät uusien haasteiden pariin opiskelemaan ja pelaamaan Yhdysvaltojen yliopistosarjaan. Kesän Suomessa viettänyt Aino Martikainen sen sijaan aloittaa nyt toisen lukuvuotensa Yhdysvalloissa. Loukkaantumisen vuoksi Martikaista ei valitettavasti nähty kesän aikana pelikentillä.

Liikehdintää tapahtui myös sisäänpäin vielä aivan siirtotakarajan kynnyksellä, sillä PK-35 Vantaa julkaisee vielä lauantaina kahden nuoren pelaajan sopimukset. Molempien sopimukset ulottuvat loppukautta pidemmälle.