Ilona Walta lainasopimuksella Punamustiin

31.5.2023

Ilona Walta lainasopimuksella Punamustiin

PK-35 Vantaa ja HJK ovat sopineet Ilona Wallan määräaikaisesta siirrosta. Hyökkäävissä rooleissa viihtyvä Walta siirtyy Punamustien riveihin toistaiseksi voimassaolevalla lainasopimuksella.

17-vuotias Walta on syntyperäinen vantaalainen, joka aloitti taipaleensa jalkapallon parissa Pakkalan Palloseurassa. Suurimman osan juniorivuosistaan hän on kuitenkin viettänyt HJK:n riveissä. Helsinkiläisseuran paidassa Walta pääsi tekemään kaudella 2021 myös pääsarjadebyyttinsä. Yhteensä Walta on pelannut urallaan 23 liigaottelua ja viimeistellyt niissä yhden maalin. Hän kuuluu tällä hetkellä myös Suomen alle 17-vuotiaiden tyttöjen maajoukkueryhmään.

Tällä kaudella Walta on pelannut HJK:n kaikissa seitsemässä Kansallisen Liigan ottelussa, joista neljässä hän on ollut avauskokoonpanossa. Viimeisin avauskokoonpanopaikka on viime viikonlopulta juuri PK-35 Vantaata vastaan.

Punamustien päävalmentajan Jari Väisäsen mukaan Walta on tervetullut lisä joukkueen vahvuuteen.

– On hienoa, että Ilona tulee vahvistamaan kapeaa pelaajaryhmäämme ja tuo meille lisävoimaa hyökkäykseen. Taitavana pelaajana hän sopeutuu joukkueeseen varmasti erittäin hyvin. Kiitos HJK:lle siitä, että lainasopimus saatiin sovittua näin nopealla aikataululla, Väisänen sanoo.

Jo maanantaina PK-35 Vantaan harjoituksiin osallistunut Walta on liittynyt lainaseuransa riveihin hyvillä mielin.

– Tulen lainalle avoimin mieli ja oppimishaluisena. Uskon, että opin täällä uusia juttuja ja tekemiseni monipuolistuu. Parin ensimmäisen harjoituksen perusteella joukkueessa on hyvä fiilis ja positiivinen ilmapiiri.

Walta on edustuskelpoinen jo perjantaina, kun PK-35 Vantaa saa vieraakseen Pallokerho-35:n. Ottelu pelataan perjantaina 2.6. klo 19.00 Myyrmäen stadionilla.