PK-35 Vantaa kohtaa kenraaliharjoituksessaan HPS:n

31.3.2023

PK-35 Vantaa kohtaa kenraaliharjoituksessaan HPS:n

Sarjakauden alku lähestyy ja Punamustilla on lauantaina ohjelmassa kevään viimeinen harjoitusottelu. Vastustajaksi saapuu jo kertaalleen tänä vuonna kohdattu Helsingin Palloseura. Ottelu pelataan lauantaina 1.4. klo 12.30 Myyrmäen stadionilla.

Lauantain harjoitusottelu on kaikkiaan Punamustien tämän vuoden kuudes. Naisjoukkueista PK-35 Vantaa on kohdannut tähän mennessä FC Hongan ja HPS:n. Lisäksi se on pelannut kolme ottelua eri poikajoukkueita vastaan. Varsinaisten harjoitusotteluiden lisäksi PK-35 Vantaa on pelannut läpi talven poikia vastaan myös harjoitusvuorojensa yhteydessä.

Kaksi viikkoa sitten PK-35 Vantaa oli todella lähellä vuoden avausvoittoaan, sillä se johti ottelua FC Hongan P08-poikia vastaan jo lukemin 3–0. Poikien loppukiri tuotti kuitenkin 3–3-tasoituksen aivan ottelun viime hetkillä. Kokonaisuudessaan ottelu oli kuitenkin Punamustien talven pirtein peliesitys.

PK-35 Vantaa ja HPS kohtasivat toisensa jo helmikuussa, jolloin Myyrmäki-hallissa nähtiin tasainen harjoitusottelu. Tuulia Mikkola vei Punamustat avausjakson puolivälissä johtoon, mutta HPS käänsi ottelun toisella jaksolla edukseen Anna-Stina Simosen ja Jutta Angerian osumilla.

Punamustien kokoonpanotilanne on kenraaliharjoituksen alla haastava, sillä vahvuudesta puuttuvat varmuudella Emma Korkalainen, Karoliina Autio, Roosa Toivanen, Rebecca Kindstedt, Sanna Saarinen, Netta Koso, Reetta Suomela, Sinna Suuriniemi ja Tuulia Mikkola.

Päävalmentaja Jari Väisäsen mukaan PK-35 Vantaa saa tämän hetken tiedon mukaan jalkeille kaksi maalivahtia ja yksitoista kenttäpelaajaa. Lisäksi yhteistyöseura EBK:sta saadaan yksi pelaaja täydentämään kokoonpanoa.

– Totta kai pohdimme pitkään tämän ottelun pelaamista, mutta halusimme joka tapauksessa saada pelin alle. Valmennuksen näkökulmasta on tärkeää, että saamme pelaajille minuutteja ja pelirutiinia. Sitä ei saa muulla kuin pelaamalla, Väisänen sanoo.

PK-35 Vantaa – HPS pelataan lauantaina 1.4. klo 12.30 Myyrmäen stadionilla.

Liput otteluun maksavat aikuisille 10 euroa ja lapsille (12–17-vuotiaat) sekä alennusryhmäläisille 5 euroa. Alle 12-vuotiailla lapsilla on otteluun vapaa pääsy.

PK-35 Vantaan kausikortti oikeuttaa sisäänpääsyyn myös lauantain HPS-harjoitusotteluun.