PK-35 Vantaa ja EBK yhteistyöseurasopimukseen myös kaudella 2023

10.3.2023

PK-35 Vantaa ja EBK yhteistyöseurasopimukseen myös kaudella 2023

Punamustien ja Esbo Bollklubbin monivuotinen yhteistyö jatkuu myös alkavalla kaudella. Seurat ovat sopineet kilpailumääräysten mukaisesta yhteistyöseurasopimuksesta kaudelle 2023. Yhteistyöseurasopimus mahdollistaa PK-35 Vantaan nuorille pelaajille osallistumisen myös EBK:n otteluihin.

Yhteistyöseurasopimuksen puitteissa saavat liikkua tänä vuonna 20 vuotta täyttävät eli vuonna 2003 tai aikaisemmin syntyneet pelaajat. Punamustien tämän hetken joukkueesta yhteistyöseurasopimusta voidaan soveltaa kymmenen pelaajan kohdalla. Ella Koivulla, Sinna Suuriniemellä, Irea Virtanen Espejolla, Jenni Huttusella, Emma Korkalaisella, Liina Tervolla, Nette-Nina Hiltusella, Salla Hyvösellä, Sofia Velezillä ja Cecilia Ekillä on ikänsä puolesta mahdollisuus osallistua myös EBK:n otteluihin Naisten Ykkösessä.

PK-35 Vantaan puheenjohtaja Vilma Larion mukaan yhteistyön jatkaminen jo monen vuoden ajalta tutun EBK:n kanssa on luontevaa. Yhteistyön on ollut antoisaa molemmille osapuolille.

– Olemme hyvin tyytyväisiä sujuvan yhteistyön jatkumiseen EBK:n kanssa. Se tarjoaa pelaajille vaihtoehtoja ja kehittymismahdollisuuksia molemmin puolin, Lario kommentoi.

EBK:n puheenjohtaja Juha Pylkkö on samoilla linjoilla. Hän uskoo, että yhteistyöstä on arvokasta niin seura- kuin joukkuetasolla.

– On hienoa, että yhteistyömme PK-35 Vantaan kanssa jatkuu. Se on merkityksellistä naisten edustusjoukkueellemme Ykkösessä, mutta myös pelaajapolun rakentamisen näkökulmasta koko seuralla, Pylkkö sanoo.

Kansallisen Liigan kausi alkaa Myyrmäessä perjantai-iltana 14.4., kun PK-35 Vantaa saa vieraakseen Tampereen Ilveksen. EBK:n kausi Ykkösessä sen sijaan alkaa kaksi päivää myöhemmin vierasottelulla Ilves/2:ta vastaan.