Harjoitusottelut jatkuvat keskiviikkona

31.1.2023

Harjoitusottelut jatkuvat keskiviikkona

PK-35 Vantaa pelaa seuraavan harjoitusottelunsa jo keskiviikkona, jolloin vastaan asettuvat Vantaan Jalkapalloseuran 08-pojat. Ottelu pelataan keskiviikkona 1.2. klo 15.20 Vantaankosken VJS-hallissa.

Helmikuun ensimmäisenä päivänä pelattava ottelu on Punamustien tämän talven kolmas harjoitusottelu. Kahdesta aiemmasta koitoksesta poiketen keskiviikon ottelu on tarkoitus pelata hieman tavallista lyhyempänä, 2×40-minuuttisena. Harjoitusotteluissa tärkeintä on joukkueen pelin kehittäminen ja ottelutempoon tottuminen, mutta samalla PK-35 Vantaa tavoittelee kahden tappion jälkeen vuoden avausvoittoaan.

Punamustien sunnuntain vastustaja erosi hieman suunnitellusta, kun vastaan asettui GrIFK:n P17-joukkue. Fysiikkaerot heijastuivat myös lopputulokseen, mutta päävalmentaja Jari Väisäsen mukaan ottelu oli 8–0-tappiosta huolimatta opettavainen tapahtuma.

– Sunnuntain ottelu oli meille arvokas kokemus. Noin fyysistä ja nopeaa joukkuetta ei varmasti enää tällä kaudella tule vastaan. Myös VJS P08 on todella hyvä poikajoukkue, mutta fyysiset erot eivät ole niin isoja kuin sunnuntaina. Siinä mielessä luvassa on varmasti erilainen ottelu, Väisänen ennakoi.

Kahden ottelun väliin jää vain kaksi päivää, joten suurille muutoksille ei ole aikaa. Tähän mennessä pelatuissa otteluissa Punamustien yksilötason suoritukset ovat olleet todella tasaisia. Siihen Väisänen toivoo jatkoa myös keskiviikkona.

– Ehdimme vain palautua edellisestä ottelusta ja valmistautua seuraavaan. Tiistain valmistava harjoitus on kevyt ja sen jälkeen ehdimme pitää yhden videopalaverin. Joukkueen tasaisuus on tullut hyvin esiin kahdessa edellisessä ottelussa. Uskon sen olevan kantavia voimiamme myös jatkossa.

Punamustien kokoonpanosta puuttuvat keskiviikkona varmuudella Rebecca Kindstedt, Roosa Toivanen, Emma Korkalainen ja Jenni Huttunen.

Harjoitusottelu VJS P08 – PK-35 Vantaa pelataan keskiviikkona 1.2. klo 15.20 Vantaankosken VJS-hallissa.