PK-35 Vantaa avaa harjoitusottelut FC Honkaa vastaan

19.1.2023

PK-35 Vantaa avaa harjoitusottelut FC Honkaa vastaan

PK-35 Vantaa pelaa perjantaina vuoden 2023 ensimmäisen harjoitusottelunsa. Vuoden avausotteluun vieraaksi saapuu espoolainen FC Honka. Ottelu pelataan perjantaina 20.1. klo 15.15 alkaen Myyrmäki-hallissa.

Punamustien oli tarkoitus avata otteluvuotensa hallitsevaa Suomen mestaria Kuopion Palloseuraa vastaan, mutta savolaisjoukkue ilmoitti maanantaina joutuvansa perumaan ottelun pelaajapulaan vedoten. Onneksi FC Honka vastasi kutsuun lyhyelläkin varoitusajalla myöntävästi, joten vuoden ensimmäinen harjoitusottelu päästään pelaamaan suunniteltuna ajankohtana.

Vuoden ensimmäinen harjoitusottelu on samalla hyvä tilaisuus nähdä PK-35 Vantaan uusia kasvoja tositoimissa. Uusina pelaajina Punamustien ryhmään ovat liittyneet Nette-Nina Hiltunen, Salla Hyvönen, Liina Tervo, Kaisa Mäki, Sofia Velez ja Cecilia Ek. Koko kuusikko on pelikunnossa, joten he pääsevät tekemään perjantaina ensiesiintymisensä PK-35 Vantaan paidassa. Emma Korkalainen, Rebecca Kindstedt, Jenni Huttunen, Sinna Suuriniemi ja Eerika Appelqvist sen sijaan puuttuvat perjantaina joukkueen vahvuudesta.

Myös FC Hongan pelaajaryhmässä on tapahtunut muutoksia. PK-35 Vantaan riveissä Suomen mestaruudenkin voittanut maalivahti Emma Immonen päätti ripustaa maalivahdinhanskat naulaan. Maalivahtiosastolla tapahtui myös toinen muutos, kun Sonja Ferm suuntasi ONSin riveihin. Puolustaja Senja Salo sen sijaan jatkaa uraansa Åland Unitedissa ja Wilma Spets italialaisessa FC Sassari Torresissa.

Uusina pelaajina espoolaiset ovat saaneet riveihinsä viime kaudella Islannissa torjuneen maalivahdin Sofia Mannerin, HPS:stä siirtyneen Iida Laineen ja Ilveksestä saapuneen Noora Hämäläisen. Lisäksi FC Honka on nostanut muutamia pelaajia junioreista liigaryhmään.

Punamustille perjantain ottelu on vuoden ensimmäinen, mutta FC Honka ehti avata harjoituspelikautensa jo viime viikonloppuna. Joukkue kärsi silloin 1-3-kotitappion sarjanousija Turun Palloseuraa vastaan.

PK-35 Vantaan päävalmentaja Jari Väisänen odottaa innolla vuoden ensimmäistä harjoitusottelua.

– On hienoa päästä pelaamaan vuoden ensimmäinen ison kentän peli. Saamme ison ryhmän jalkeille ja uusille pelaajillemme tämä ensimmäinen kokemus ison kentän pelistä uuden joukkueensa mukana. Sopeutuminen ottaa aina oman aikansa, mutta kaikki uudet pelaajamme ovat päässeet tosi hyvin mukaan joukkueeseen, Väisänen sanoo.

– Isolla kentällä emme ole vielä pelanneet, mutta olemme ehtineet pelaamaan harjoitusvuorojemme yhteydessä jo pari kertaa poikajoukkueita vastaan. Ne ovat meille tosi hyviä harjoitustapahtumia. Pelillisesti valmistautumiskausi on totta kai vasta alkutekijöissä, mutta haluamme jo perjantaina saada muutamia yksittäisiä asioita toimimaan.

PK-35 Vantaa – FC Honka pelataan perjantaina 20.1. klo 15.15 Myyrmäki-hallissa.

Liput otteluun maksavat aikuisille 10 euroa ja lapsille sekä alennusryhmäläisille (opiskelijat, eläkeläiset, varusmiehet, työttömät) 5 euroa. Alle 12-vuotiailla lapsilla on otteluun vapaa pääsy.

ENNAKKOLIPUNMYYNTIIN PÄÄSET TÄSTÄ.

PK-35 Vantaan kauden 2023 kausikortti oikeuttaa sisäänpääsyyn myös perjantain harjoitusotteluun.