Rebecca Kindstedt jatkaa Punamustissa

2.1.2023

Rebecca Kindstedt jatkaa Punamustissa

PK-35 Vantaa ja Rebecca Kindstedt ovat allekirjoittaneet kauden 2023 kattavan jatkosopimuksen. Tuleva kausi on seuraa toiseen otteeseen edustavalle puolustajalle yhteensä kolmas Punamustissa.

25-vuotias Kindstedt on espoolaisen Leppävaaran Pallon kasvatti, joka edusti juniorivuosinaan myös Vantaan Jalkapalloseuraa. VJS:n B-tytöistä hän siirtyi lopulta vuonna 2015 PK-35 Vantaan liigajoukkueen mukaan. Kindstedt pääsi debytoimaan Punamustien paidassa Suomen Cupissa, mutta liigaminuutteja hän ei vielä saanut. Pääosin hän pelasi kauden aikana Ykköstä PK-35 Vantaan silloisen farmijoukkueen VJS:n riveissä.

Kinstedt teki lopulta ensiesiintymisensä pääsarjassa seuraavalla kaudella, kun hän siirtyi Punamustista HJK:n riveihin. Hän edusti helsinkiläisiä lopulta kolmen kauden ajan. Sen jälkeen Kindstedt edusti espoolaista FC Honkaa niin ikään kolmen kauden ajan ennen paluutaan Myyrmäkeen kaudelle 2022.

Viime kaudella Kindstedt pelasi Punamustien paidassa kymmenen Kansallisen Liigan ottelua ennen kuin harmittava loukkaantuminen katkaisi hänen kautensa ennenaikaisesti. Suomen Cupissa puolustaja pelasi neljä ottelua ja onnistui niissä kertaalleen maalinteossa. Yhteensä Kindstedt on pelannut urallaan 81 liigaottelua ja viimeistellyt niissä neljä maalia.

PK-35 Vantaan päävalmentaja Jari Väisäsen mukaan Kindstedt on tärkeä palanen joukkueen alakertaan. Loukkaantuminen piti keskuspuolustajan loppukauden ajan sivussa pelikentiltä, mutta hänen uskotaan olevan pelikunnossa tosipelien alkaessa.

– ”Rebe” aloitti viime vuonna kauden tosi hyvin ja oli yksi luottopelaajistamme, mutta se päättyi harmittavaan loukkaantumiseen. Nyt hän on kuntouttanut vammaansa hyvin ja ennusteiden mukaan hänen pitäisi olla pelikunnossa sarjakauden alkaessa. Tässä vaiheessa tärkeintä on, että kuntoutus etenee loppuun asti aikataulussa ja saamme Reben tuomaan kaivattua voimaa alakertaamme, Väisänen sanoo.

– Rebe on kokenut pelaaja, joka pystyy hyvään pallolliseen peliin. Lisäksi pääpeli ja kaksinkamppailut ovat hyvällä tavalla. Hän osoitti jo viime kaudella olevansa kunnossa ollessaan yksi Suomen parhaista toppareista.

Kesken jäänyt viime kausi jätti Kindstedtille nälkää. Puolustaja uskoo Punamustien menestysmahdollisuuksiin.

– Olen viihtynyt joukkueessa erinomaisesti ja löytänyt oman roolini, joten päätös täällä jatkamisesta tuntui luontevalta. Viime kausi lähti käyntiin niin hyvin yksilö- ja joukkuetasolla, että toivon pystyväni jatkamaan siitä, mihin jäimme ennen loukkaantumistani. Ensisijaisena tavoitteenani on kuitenkin päästä pelikuntoon kevään aikana. Joukkueena haluamme ottaa jälleen kehitysaskelia kohti sarjan kärkeä, Kindstedt sanoo.