Cecilia Ek Punamustiin

21.12.2022

Cecilia Ek Punamustiin

PK-35 Vantaa on solminut pelaajasopimuksen Cecilia Ekin kanssa. Ek siirtyy Punamustiin Mäkelänrinteen urheilulukion Helsinki Football Academysta. Keskikenttäpelaajan sopimus kattaa kaudet 2023 ja 2024.

17-vuotias Ek aloitti taipaleensa jalkapallon parissa keskisuomalaisen FC Vaajakosken paidassa. Hän ehti kuitenkin edustaa seuraa vain vuoden ajan ennen kuin perhe muutti Ruotsiin. Siellä Ek pelasi kuuden vuoden ajan BK Örnenin riveissä. Kotimaahan ja Keski-Suomeen palattuaan Ek kävi läpi Jyväskylän Pallokerhon vanhimmat juniori-ikäluokat aina B-tyttöikään asti. Vuonna 2021 hän pelasi JyPKin paidassa T18 SM-sarjaa ennen muuttoa pääkaupunkiin.

HFA osallistui P15-poikien alueellisiin sarjoihin, joten Ek sai tänä vuonna paljon arvokasta kokemusta myös poikia vastaan pelaamisesta. Suomen eri nuorisomaajoukkueissa esiintynyt Ek kuuluu tälläkin hetkellä ikäluokkansa maajoukkueryhmään.

Punamustien päävalmentajan Jari Väisäsen mukaan Ek kiinnitti seuran huomion jo aikaisin syksyllä. Keskikenttäpelaaja on harjoitellut joukkueen mukana ja tehnyt hyvän vaikutuksen.

– Tarkkailimme syksyllä HFA:n pelejä ja näimme hänen olevan erittäin potentiaalinen pelaaja, jonka halusimme mukaan ryhmäämme. ”Ceccu” on määrätietoinen pelaaja, joka haluaa mennä eteenpäin. Hän on joukkueemme nuorin pelaaja, mutta uskomme, että Ceccu pystyy jo taistelemaan peliajasta liigassa, Väisänen sanoo.

– Hänellä on hyvät perusominaisuudet. HFA on tehnyt hyvää työtä fyysisellä puolella. Cecculla on hyvä tekniikka ja hyvä näkemys pelistä. Hän on ollut aika perinteinen pohjapelaaja, mutta haluamme hänen pääsevän hyödyntämään taitojaan enemmän myös hyökkäyssuuntaan. Uskomme tarjoavamme Cecculle oikean ympäristön seuraavien askelien ottamiselle.

Ekille on muodostunut loppuvuoden harjoitusten myötä positiivinen kuva Punamustien toiminnasta.

– Koen kehittyneeni hyvin HFA:ssa ja olen nyt valmis ottamaan taas yhden askeleen eteenpäin. PK-35 Vantaa vaikuttaa todella hyvältä ja kehittävältä ympäristöltä. Olen saanut todella hyvän ensivaikutelman, Ek sanoo.

– Tulevalta kaudelta odotan kehittyväni pelillisesti, mutta myös fyysisesti. Toivon pystyväni auttamaan joukkuetta omilla vahvuuksillani.