Kaisa Mäki Punamustiin

19.11.2022

Kaisa Mäki Punamustiin

PK-35 Vantaa on solminut pelaajasopimuksen Kaisa Mäen kanssa. Keskikenttäpelaaja siirtyy Punamustiin Vantaan Jalkapalloseurasta. Mäen sopimus kattaa kauden 2023 ja sisältää option myös kaudesta 2024.

23-vuotias Mäki on Tuusulan Palloseuran kasvatti, joka siirtyi B-tyttöikäisenä kuntarajan eteläpuolelle VJS:n riveihin. Edustustasolla Mäki on pelannut VJS:n paidassa naisten Ykköstä ja Kakkosta. Hän on toiminut viime vuodet myös joukkueensa kapteenina.

Päättyneellä kaudella Mäki pelasi 22 naisten Ykkösen ottelussa ja oli niistä yhtä lukuun ottamatta kaikissa avauskokoonpanossa. Maalinteossa hän onnistui viidesti ollen joukkueensa paras maalintekijä. Suomen Cupissa Mäki pelasi kaikki VJS:n kolme ottelua alusta loppuun – mukaan lukien uutta seuraansa PK-35 Vantaata vastaan pelatun ottelun. Vielä tehokkaampi Mäki oli kaudella 2021, jolloin hän viimeisteli naisten Ykkösessä keskikenttäpelaajalle mukavat yhdeksän maalia.

Pelaajat äänestävät joka kuukausi naisten Ykkösen kuukauden pelaajan. Päättyneellä kaudella Mäki sai äänestyksessä kaikista sarjan pelaajista eniten ääniä. Mäki on ollut aktiivinen jalkapallotoimija myös kentän ulkopuolella, sillä hänet valittiin tänä vuonna Jalkapallon Pelaajayhdistyksen hallitukseen.

PK-35 Vantaa on seurannut naapuriseurassaan pelanneen Mäen otteita tarkkaan jo muutaman vuoden ajan. Päävalmentaja Jari Väisäsen mukaan keskikenttäpelaajalla on hyvät edellytykset läpimurtoon.

– On hienoa saada mukaan pelaaja, jota olemme tarkkailleet jo parin vuoden ajan. Kaisa on todella potentiaalinen pelaaja, jolla on hyvät mahdollisuudet lyödä itsensä läpi Kansallisessa Liigassa. Kyseessä on erittäin monipuolinen pelaaja, joka tuo uusia mahdollisuuksia joukkueen pelin eri vaiheisiin ja tukee hyökkäävää pallollista pelaamistamme, Väisänen kertoo.

Myyrmäen stadion on tullut Mäelle jo hyvin tutuksi, joten ympäristön osalta muutos on vaivaton. Pääsarjatason haasteita hän sen sijaan odottaa jo innolla.

– Totta kai tutusta ja turvallisesta vaihtaminen jännittää aina, mutta heti päätöksen tehtyäni tuli fiilis, että tein oikean ratkaisun. Uskon olevani nyt valmis ottamaan askeleen pääsarjatasolle. Tämä ympäristö ja moni pelaajista on minulle jo entuudestaan tuttuja. Odotan siis tulevaa kautta hyvillä ja odottavilla fiiliksillä, Mäki sanoo.

– Henkilökohtaisesti odotan sitä, että pääsen tekemään töitä laadukkaassa ympäristössä ja kehityn kokonaisvaltaisesti pelaajana. Tavoitteenani on tehdä asioita arjessa ja peleissä niin hyvin, että pystyn vakiinnuttamaan paikan pelaavassa kokoonpanossa ja auttamaan omalla panoksellani joukkuetta kohti yhteisiä tavoitteita.