Ella Koivu jatkaa PK-35 Vantaan riveissä

29.9.2022

Ella Koivu jatkaa PK-35 Vantaan riveissä

PK-35 Vantaa ja Ella Koivu ovat solmineet kauden 2023 kattavan jatkosopimuksen. Hyökkääjä aloittaa kolmannen kautensa Punamustien riveissä. Koivun sopimuksessa on optio myös kaudesta 2024.

19-vuotias Koivu on espoolaisen Esbo Bollklubbin kasvatti, joka kävi läpi seuran kaikki juniori-ikäluokat. Ensiesiintymisensä PK-35 Vantaan paidassa Koivu teki seurojen välisen yhteistyöseurasopimuksen myötä jo kaudella 2019. Lopulta hän siirtyi täysipainoisesti Punamustien paitaan kaudella 2021.

Tällä kaudella Koivu on pelannut 15 liigaottelua ja viimeistellyt niissä kaksi maalia. Koivun molemmat liigamaalit ovat syntyneet tällä kaudella. Niistä viimeisin syntyi viime viikonloppuna HJK:n verkkoon. Liigaotteluiden lisäksi Koivu on pelannut tällä kaudella farmijoukkue EBK:n riveissä 11 naisten Ykkösen ottelua ja viimeistellyt niissä yhden maalin. Suomen Cupissa Koivu pelasi neljä ottelua ja onnistui maalinteossa kahdesti. Yhteensä Koivu on pelannut urallaan 22 liigaottelua. Koivu on esiintynyt myös Suomen U19-maajoukkueessa.

Nuoren hyökkääjän mukaan Punamustissa jatkaminen tuntuu luontevalta. Hän uskoo, että joukkueella on paljon saavutettavaa niin loppukauden aikana kuin tulevalla kaudella.

– PK-35 Vantaa on ollut minulle hyvä paikka kehittyä, joten jatkosopimus tuntui hyvältä ratkaisulta. Olen saanut tällä kaudella edellistä enemmän vastuuta ja koen saaneeni sitä kautta myös lisää itseluottamusta, Koivu sanoo.

– Tällä kaudella on jäljellä vielä kaksi tärkeää peliä. Usko, että meillä on hyvät mahdollisuudet onnistua niissä ja päästä sen myötä mitaliin kiinni.

Päävalmentaja Jari Väisäsen mukaan Koivu on monipuolinen hyökkääjä, jolla on edelleen paljon kehityspotentiaalia.

– ”Eltsu” on pelaaja, joka pystyy pelaamaan monissa eri rooleissa. Hyökkäyksen lisäksi hän pystyy pelaamaan laidalla jopa puolustuslinjassa. Hän on pelannut hyviä pelejä, mutta tulevalla kaudella tavoitteena on saada hänelle vielä lisää rutiinia ja hieman lisää tasaisuutta otteisiin. Lisäksi haluamme, että Eltsu pääsisi käyttämään nopeuttaan yhä enemmän edukseen.