Elina Mankille jatkosopimus

20.9.2022

Elina Mankille jatkosopimus

PK-35 Vantaa on solminut Elina Mankin kanssa kauden 2023 kattavan jatkosopimuksen. Tuleva kausi on hyökkääjän toinen Punamustissa. Mankin sopimus sisältää myös option kaudesta 2024.

20-vuotias Mankki on Valkealan Kajon kasvatti, joka edusti juniorivuosinaan myös Kouvolan Susia, MyPaa ja KJP:tä. Viimeiset juniorivuotensa hän vietti Mäkelänrinteen urheilulukion joukkueen HFA:n riveissä. Ensimmäiset aikuisten pelinsä Mankki pelasi kaudella 2021 Tikkurilan Palloseurassa, missä hän pääsi samalla tekemään ensiesiintymisensä Kansallisessa Liigassa.

Punamustiin Mankki siirtyi viime talvena. PK-35 Vantaan riveissä hän on pelannut tähän mennessä 15 liigaottelua ja viimeistellyt niissä kolme maalia. Farmiseura EBK:n paidassa Mankille on kertynyt kahdeksan Ykkösen ottelua, joissa hän on onnistunut maalinteossa kahdesti.

PK-35 Vantaan päävalmentajan Jari Väisäsen mukaan Mankki pääsi nopeasti sisään joukkueeseen, vaikka talvikausi kului vielä loukkaantumisesta toipumisessa. Kyseessä on pelaaja, joka pystyy tekemään näkyvän vaikutuksen joukkueen pelaamiseen.

– ”Ellu” on todellinen tahtopelaaja, joka pystyy tuomaan joukkueelle paljon lisää puhtia. Hänen tekemisensä ja yrittämisensä on aina sataprosenttista. Ellu on aktiivinen niin hyökkäys- kuin puolustussuuntaan. Jokainen varmasti huomaa, että hän on kentällä. Seuraavana askeleena on vielä hioa tekemisen oikea-aikaisuutta, Väisänen sanoo.

Mankki on ollut tyytyväinen ensimmäiseen kauteensa Punamustissa, joten Myyrmäessä jatkaminen oli lopulta helppo päätös. Tulevalta kaudelta hän odottaa jälleen uusia kehitysaskelia niin henkilökohtaisesti kuin joukkueena.

– Olen viihtynyt tosi hyvin tällä kaudella, joten jatkosopimuksen tekeminen tuntui luontevalta ratkaisulta. Näen, että joukkueellamme on mahdollisuus menestyä ja parantaa edelleen pelaamistamme ensi kaudella. Uskon, että minulta löytyy annettavaa joukkueelle, Mankki sanoo.

Jatkosopimuksen allekirjoittamisen jälkeen Mankin katseet kääntyivät kuitenkin jälleen nopeasti kuluvan syksyn koitoksiin. PK-35 Vantaa taistelee Kansallisessa Liigassa tiukasti mitalista, kun sarjaa on jäljellä vielä kolme kierrosta.

– Tällä kaudella on vielä kolme tärkeää peliä jäljellä, joten nyt meidän pitää keskittyä täysillä niihin. Viime aikojen pelit ovat olleet vähän haastavia, mutta KuPS-pelin toisella jaksolla saimme jo hyvää peli-ilmettä näkyviin. Uskon, että voimme saada jäljellä olevissa peleissä oman pelimme kulkemaan ja päästä sen myötä tavoitteeseemme eli mitalisijoille.