Tia-Maria Jaakonsaarelle jatkosopimus

15.7.2022

Tia-Maria Jaakonsaarelle jatkosopimus

PK-35 Vantaa on solminut Tia-Maria Jaakonsaaren kanssa loppukauden kestävän pelaajasopimuksen. 27-vuotiaalle keskikenttäpelaajalle kuluva kausi on jo peräti kahdestoista Punamustien riveissä.

Jaakonsaari on koillishelsinkiläisen Puistolan Urheilijoiden kasvatti, joka vietti viimeiset juniorivuotensa PK-35:n B-tytöissä ennen nousuaan PK-35 Vantaan liigajoukkueeseen. Hän debytoi Naisten Liigassa jo kaudella 2011 ja sai sitä seuranneilla kausilla yhä enemmän vastuuta. Yhteensä Jaakonsaari on pelannut urallaan 133 pääsarjaottelua, joista kaikki ovat tulleet PK-35 Vantaan riveissä. Maalinteossa hän on onnistunut yhdeksän kertaa.

Keskikenttäpelaaja on ollut voittamassa Punamustien paidassa kuutta Suomen mestaruutta ja neljää Suomen Cupin mestaruutta. Lisäksi hän oli mukana nostamassa PK-35 Vantaata Ykkösestä takaisin pääsarjaan kaudella 2019.

Tärkeä joukkuepelaaja

Punamustien päävalmentajan Jari Väisäsen mukaan keskisektorin eri rooleissa viihtyvä Jaakonsaari on joukkueelle tärkeä pelaaja niin pelikentällä kuin sen ulkopuolella.

– ”Tiksu” on jo seuraikoni, joka on pysynyt pitkään samassa seurassa. Hän on käynyt läpi niin hyvät kuin vaikeammatkin ajat. Kunnossa ollessaan hän on aina ollut joukkueelle arvokas pelaaja. Tiksu pystyy olemaan kentällä johtavassa roolissa. Hän käyttää ääntä ja ohjaa muita pelaajia, Väisänen sanoo.

– Tiksu on pelitaitava pelaaja eli hän osaa hyödyntää taitoaan kentällä. Lisäksi hän pystyy pelaamaan kovaa. Tilannekovana pelaajana hän usein myös voittaa kaksinkamppailuja.

Jälleen loukkaantumishuolensa selättänyt ja pitkän kuntoutuksen läpikäynyt Jaakonsaari huokuu intoa päästessään taas viheriölle.

– On ollut kivaa päästä oheisharjoittelun jälkeen taas pelaamaan futista. En varmasti ole vielä ihan täydessä kunnossa, mutta odotan innolla, että pääsen jälleen auttamaan joukkuetta kentän puolella, Jaakonsaari sanoo.

– Toivottavasti pystyn tuomaan jotain lisää joukkueen pelaamiseen. Henkilökohtaisesti lähden aina voittamaan, ja myös loppukauden tavoitteena on ilman muuta mestaruus.

Jaakonsaari on edustuskelpoinen jo sunnuntain vierasottelussa ONSia vastaan.