Jenna Rantanen täydentää Punamustien maalivahtikolmikon

8.4.2022

PK-35 Vantaa on solminut pelaajasopimuksen maalivahti Jenna Rantasen kanssa. 20-vuotiaan Rantasen sopimus kattaa kauden 2022 ja siinä on optio myös kaudesta 2023.

Rantanen on lahtelaisen FC Kuusysin kasvatti. Hän kävi läpi kasvattajaseuransa juniori-ikäluokat ja nousi lopulta vuonna 2020 seuran Kakkosta pelanneeseen edustusjoukkueeseen. Viime kaudella hän pelasi pääasiassa FC Kuusysin B-tyttöjen pelejä ikäluokan SM-sarjassa, mutta loppukaudeksi hän siirtyi Tikkurilan Palloseuran riveihin Kansalliseen Liigaan. Liigadebyyttinsä Rantanen teki juuri PK-35 Vantaata vastaan, kun hän pääsi Vantaan derbyssä vaihdosta kentälle viimeisen puolen tunnin ajaksi.

Rantanen on harjoitellut Punamustien mukana loppuvuodesta lähtien ja Vantaalle muutettuaan hän on ollut jo kevättalven ajan täysipainoisesti mukana.

Punamustien maalivahtivalmentaja Jouni Puttonen on tyytyväinen Rantasen sopimukseen. Hän on innoissaan siitä, että joukkueella on monen vuoden tauon jälkeen jälleen kolme tasokasta maalivahtia.

– Jenna on tosi urheilullinen ja kimmoisa maalivahti. Hän on rohkea ja erittäin hyvä lähitorjunnoissa. Lisäksi hänellä on kova halu kehittyä, mistä hyvänä osoituksena hän muutti pääkaupunkiseudulle jalkapallon perässä. Tunnollisena harjoittelijana Jenna tuo hyvän lisän maalivahtiosastollemme, Puttonen sanoo.

– On meille harvinainen tilanne, että joukkueessa on samaan aikaan kolme hyvää maalivahtia. Kaikkien tekeminen on sillä tasolla, että he kirittävät toisiaan harjoituksissakin. Kilpailutilanteessa kaikkien pitää suorittaa koko ajan hyvällä tasolla.

Rantanen liittyy ryhmään todella motivoituneena. Punamustien joukkue on tehnyt häneen hyvän vaikutuksen ja maalivahtien kesken on jatkuva kilpailutilanne.

– Liityn Punamustiin innokkaana ja nälkäisenä. Joukkue on motivoinut ja se on jo osoittanut hyvää joukkuehenkeä ja taistelutahtoa, Rantanen sanoo.

– Tämän kauden osalta odotukseni ovat toiveikkaat. Odotan taistelua pelipaikasta ja minulla on vahva tahto näyttää osaamistani.

Rantasen sopimuksen myötä PK-35 Vantaan tämän kauden maalivahtikolmikko on valmis. Seura käy vielä sopimusneuvotteluja kahden kenttäpelaajan kanssa.