Punamustien ensimmäiset junioriseurat

22.2.2022

PK-35 Vantaan riveistä löytyy peräti 15 eri seurassa aloittaneita pelaajia. Kansallisessa Liigassa taistellaan Suomen mestaruudesta, mutta pelaajien ensiaskeleet lajin parissa on usein otettu muualla. Arvokasta työtä tekevät junioriseurat ovat elinehto huippujalkapallotoiminnalle.

Punamustien jo vuonna 2019 alkanut yhteistyö Esbo Bollklubbin kanssa kantaa hedelmää, sillä PK-35 Vantaan tämän hetken pelaajista kolme – Emma Korkalainen, Ella Koivu ja Sinna Suuriniemi – on ottanut ensiaskeleensa lajin parissa juuri EBK:ssa. Lisäksi Pohjois-Espoon Ponsissa aloittanut Irea Virtanen Espejo sekä AC Kirkkonummessa aloittanut Wilma Forsblom ovat nousseet PK-35 Vantaan liigaryhmään EBK:n juniorijoukkueiden kautta.

Vantaalaisseurojen kasvatteja löytyy Punamustien riveistä viisi. Netta Koso, Roosa Bröijer ja Karoliina Autio ovat käyneet läpi Vantaan Jalkapalloseuran juniorijoukkueet. Velma Oikarinen sen sijaan otti ensiaskeleensa lajin parissa Tikkurilan Palloseurassa ja Anna Vlasoff Koivukylän Palloseurassa.

Edellä mainittujen seurojen lisäksi Punamustien riveistä löytyy myös Gnistanin, FC Hongan, Puistolan Urheilijoiden, Rajamäen Kehityksen, AC Kirkkonummen, Valkealan Kajon, Leppävaaran Pallon, Valkeakosken Nappulaliigan, Tuusulan Palloseuran ja FC Kasiysin kasvatteja.

PK-35 Vantaan pelaajien ensimmäiset junioriseurat:

Velma Oikarinen                      TiPS

Emma Korkalainen                  EBK