Vuosikokous valitsi yhdistyksen hallituksen vuodelle 2022

2.2.2022

PK-35 Vantaan vuosikokous pidettiin etäkokouksena tiistaina 25.1. Vuosikokous valitsi yhdistyksen hallituksen toimintavuodelle 2022.

Hallitukseen puheenjohtajaksi valittiin uutena jäsenenä Tero Kaleva. Hallituksessa jatkavat varapuheenjohtaja Vilma Lario, Jari Mäensivu ja Pasi Oikarinen. Ainoa muutos hallituksessa on syksystä 2019 lähtien puheenjohtajana toimineen Samu Liskin jääminen sivuun.

– Jälkimmäinen koronavuosi 2021 oli taloudellisesti raskas, mutta kokonaisuutena seuran tilanne on parempi kuin tullessani mukaan vuonna 2015. Toimintaan on saatu lisää ihmisiä ja toimintamalleja on ammattimaistettu selkeästi, väistyvä puheenjohtaja Liski sanoo.

– Tero tuo seuraan paljon kokemusta yritysmaailmasta. Hänellä on laajasti osaamista organisaatioiden kehittämiseen. Muiden hallitusten jäsenten jatkaminen sen sijaa tuo toimintaan tärkeää jatkuvuutta. PK-35 Vantaa on hyvissä käsissä.

Paluu tutulle stadionille

Jalkapallo ja etenkin länsivantaalainen jalkapallo ovat uudelle puheenjohtajalle tuttu ympäristö. Hän toimi Vantaan Jalkapalloseuran puheenjohtajana vuosina 1998 – 2003. Vuosituhannen vaihteessa Metsäliitossa työskennellyt Kaleva oli myös vahvasti edesauttamassa Myyrmäkeen saatua uutta puurakenteista stadionia. PK-35 Vantaan tuttu kotikenttä avattiin vuonna 2000.

– Olin aikoinani mukana stadionin alkuvaiheissa ja sen jälkeen se on jatkanut näkyvää elämäänsä. Nyt pääsen taas mukaan tukemaan stadionilla tapahtuvaa toimintaa, Kaleva sanoo.

Kaleva on tehnyt pitkän työuran niin metsäteollisuuden kuin tekniikan alalla. Hän on työskennellyt taloushallinnon ja esikuntajohtamisen parissa muun muassa usean vuoden ajan Kiinassa. Palattuaan Suomeen vuonna 2012 Kaleva on työskennellyt STE Analytics –konsulttiyhtiössä.