Hilppa Tuomainen Punamustiin

26.1.2022

PK-35 Vantaa on solminut Hilppa Tuomaisen kanssa kauden 2022 kattavan pelaajasopimuksen. Nuori puolustaja siirtyy Punamustiin Vantaan Jalkapalloseurasta.

19-vuotias Tuomainen otti ensiaskeleensa jalkapallon parissa helsinkiläisen Gnistanin riveissä, jossa hän vietti ensimmäiset juniorivuotensa. Tuomainen edusti juniorina myös Helsingin Palloseuraa ennen kuin siirtyi B-tyttöikäisenä PK-35:n riveihin Pihlajamäkeen.

Vuosi sitten Tuomainen siirtyi kuntarajan yli Vantaan Jalkapalloseuran paitaan, joten Myyrmäen stadion on tullut jo tutuksi. Kaudella 2021 Tuomainen pelasi VJS:ssä 20 naisten Ykkösen ottelussa ja oli kahta ottelua lukuun ottamatta avauskokoonpanossa. Toppari onnistui myös kahdesti maalinteossa.

Vahva ja rohkea

PK-35 Vantaan päävalmentajan Jari Väisäsen mukaan Tuomainen on ehtinyt näyttää osaamistaan jo ensimmäisten harjoitusviikkojensa aikana. Motivoitunut pelaaja on tullut hyvin mukaan joukkueeseen.

– Hilppa on mennyt jo muutaman viikon aikana selvästi eteenpäin ja päässyt hyvin sisään pelaamiseemme. Hilppa on rohkea ja vahva kaksinkamppailutilanteissa. Lisäksi hän jaksaa hyväkuntoisena pelaajana tehdä töitä ja puolustaa aktiivisesti eteenpäin, Väisänen sanoo.

– Hän totuttelee vielä pallolliseen pelaamiseemme, mutta Hilppa on todella rohkea pallollisena, mikä helpottaa sopeutumista. Hän on poikajoukkueita vastaan pelatuissa peleissäkin avannut rohkeasti peliä.

Tuomainen liittyy Punamustien ryhmään hyvillä mielin. Ensimmäiseltä pääsarjakaudeltaan hän odottaa etenkin uusia kehitysaskelia.

– Olen nauttinut tosi paljon treeneistä ja samalla myös joukkue on jo tullut tutuksi. Odotan, että pääsen ensi kaudella haastamaan itseäni, kehittymään pelaajana ja antamaan kaikkeni joukkueelle, Tuomainen sanoo.