Reetta Suomela jatkaa Punamustissa

25.1.2022

PK-35 Vantaa on solminut hyökkääjä Reetta Suomelan kanssa kauden 2022 kattavan jatkosopimuksen. Suomela aloittaa toisen kautensa Punamustissa. Sopimuksessa on optio myös kaudesta 2023.

23-vuotias Suomela valmistautuu uransa toiseen pääsarjakauteen. Ensiaskeleensa lajin parissa hän otti kotipaikkakuntansa Rajamäen Kehityksen riveissä. Sieltä matka jatkui Vantaan Jalkapalloseuraan, jossa Suomela kävi läpi seuran juniori-ikäluokat B-tyttöihin asti. Junioripelien lisäksi Suomelalle kertyi VJS:n edustusjoukkueen paidassa pelejä myös naisten Kakkosessa ja yhden kauden ajan Ykkösessä.

PK-35 Vantaan riveissä Suomela sai paljon vastuuta heti ensimmäisellä kaudellaan. Kansallisessa Liigassa hän pelasi 20 ottelussa ja oli niissä 17 kertaa avauskokoonpanossa. Myös Suomen Cupissa Suomela pelasi Punamustien kaikissa otteluissa ja viimeisteli kaksi maalia lohkovaiheen Vantaan derbyssä Tikkurilan Palloseuran verkkoon.

Vuotta kokeneempana uuteen kauteen

Päävalmentaja Jari Väisäsen mukaan Suomelan avauskausi pääsarjassa oli onnistunut. Liigavauhtiin päästyään hänellä on kuitenkin alkavalla kaudella kaikki edellytykset yhä parempiin suorituksiin.

– Nyt Reetalla on yksi liigakausi takana. Hän sai paljon vastuuta ja onnistui pelillisesti hyvin. Hän on aktiivinen, nopea ja haluaa hyökätä. Uskomme, että alkavalla kaudella hänelle löytyy tehoja myös maalintekosektorilla, Väisänen sanoo.

– Reetta on hyvä joukkuepelaaja. Hän hoitaa aina puolustusvelvoitteensa ja on sen myötä tärkeä pelaaja joukkueelle. Lisäksi Reetta jaksaa hyväkuntoisena pelaajana tehdä töitä molempiin suuntiin koko ottelun ajan.

Suomela jatkaa tutussa joukkueessa hyvillä mielin. Hän uskoo, että PK-35 Vantaalla on kaikki edellytykset nousta sarjataulukossa viime kautta korkeammalle.

– Tuntuu luontevalta jatkaa tässä hyvässä ympäristössä. Uuden kauden alla on totta kai odottavaiset fiilikset, Suomela sanoo.

– Ensi kaudelta odotan kehittymistä niin yksilönä kuin joukkueenakin. Meillä on joukkueena varmasti potentiaalia parantaa peliämme. Odotan meidän taistelevan tällä kaudella korkeammista sijoituksista.