Karoliina Autiolle kahden vuoden jatkosopimus

14.12.2021

PK-35 Vantaa on solminut jatkosopimuksen hyökkääjä Karoliina Aution kanssa. Neljännen kautensa Punamustissa aloittavan Aution sopimus kattaa kaudet 2022 ja 2023.

21-vuotias Autio on Vantaan Jalkapalloseuran kasvatti, joka kävi läpi seuran juniori-ikäluokat aina B-tyttöihin asti. Sieltä hän ponnisti PK-35 Vantaan liigajoukkueeseen vuonna 2019. Autio on osoittanut Punamustissa pelaamiensa kausien aikana monikäyttöisyyttään esiintymällä hyökkääjän pelipaikan lisäksi myös laidalla niin hyökkäävässä roolissa kuin laitapuolustajana.

Päättyneellä kaudella 2021 Autio pelasi 19 liigaottelussa ja viimeisteli niissä kaksi maali. Lisäksi hän esiintyi Punamustien kaikissa viidessä Suomen Cupin ottelussa. Yhteensä Autio on pelannut liigaurallaan 28 ottelua. Aikuisuransa tehokkaimman kauden hyökkääjä pelasi vuonna 2019 Ykkösessä. Tuolloin hän tehtaili Ykkösessä 11 maalia ja teki lisäksi esityön seitsemään osumaan. Kotimaisten sarjapelien lisäksi Autiolla on tilillään myös kolme Mestarien liigan karsintaottelua, joissa on syntynyt kaksi maalia.

Lunastettavaa potentiaalia

PK-35 Vantaan päävalmentajan Jari Väisäsen mukaan Autio on ollut viime vuodet tärkeä osa joukkuetta. Samalla hän kuitenkin uskoo, että Autiolla on edellytyksiä nousta tulevalla kaudella suurempaan rooliin.

– ”Karkki” on ollut meille monikäyttöisyytensä ansiosta todella tärkeä pelaaja. Hän on pystynyt pelaamaan useilla eri pelipaikoilla ja on aina pärjännyt hyvin. Karkin suurimpia vahvuuksia ovat tosi kova lähtönopeus, painava laukaus, viimeistelytaito ja pääpeli, jossa hän on todella hyvä, Väisänen sanoo.

– Karkki on mennyt joka vuosi eteenpäin ja talvikausi on jälleen lähtenyt hyvin käyntiin. Uskomme, että Karkki ei ole saavuttanut vielä koko potentiaaliaan, vaan hän voi mennä edelleen paljon eteenpäin.

Aution mukaan Punamustissa jatkaminen tuntuu luontevalta. Kaudella 2022 hän odottaa kehitysaskelia niin henkilökohtaisesti kuin joukkueena.

– Olen ensi kauden suhteen odottavaisella fiiliksellä. Koen PK-35 Vantaan olevan hyvä ympäristö kehittyä pelaajana. Uskon, että joukkueena meillä on potentiaalia vielä parantaa pelaamistamme tulevalla kaudella, Autio ennakoi.