Sinna Suuriniemi Punamustiin

10.12.2021

PK-35 Vantaa on solminut pelaajasopimuksen laitapelaaja Sinna Suuriniemen kanssa. Seurojen välisen yhteistyösopimuksen myötä jo aiemmilta kausilta tuttu Suuriniemi siirtyy Punamustiin Esbo Bollklubbista. Suuriniemen sopimus kattaa kauden 2022 ja siinä on optio kaudesta 2023.

18-vuotias Suuriniemi on EBK:n kasvatti, joka edusti espoolaisseuraa koko junioriuransa ajan. Laidalla niin hyökkäyslinjassa kuin puolustajana viihtyvä Suuriniemi nähtiin ensimmäistä kertaa PK-35 Vantaan paidassa jo kaudella 2019, jolloin hän pelasi neljässä naisten Ykkösen ottelussa ja kahdessa Suomen Cupin ottelussa. Seuraavalla kaudella Suuriniemi pääsi yhteistyöseurasopimuksen myötä tositoimiin yhdessä Suomen Cupin ottelussa. Päättyneellä kaudella 2021 Suuriniemi esiintyi yhdessä cup-ottelussa ja teki lisäksi sarjakauden päätöskierroksella debyyttinsä Kansallisessa Liigassa.

EBK:n riveissä Suuriniemi pelasi kaudella päättyneellä kaudella yhteensä 17 Ykkösen ottelua ja oli niistä jokaisessa avauskokoonpanossa. Maalinteossa hän onnistui seitsemän kertaa ollen lopulta EBK:n toiseksi paras maalintekijä. Suuriniemi kuuluu myös Suomen alle 19-vuotiaiden tyttöjen maajoukkuerinkiin.

Oikea hetki seuraavalle askeleelle

PK-35 Vantaan päävalmentajan Jari Väisäsen mukaan tämä talvi oli Suuriniemelle sopiva ajankohta nousta mukaan liigaryhmään. Samalla hän muistuttaa, että jo usean vuoden ajalta tutun pelaajan kohdalla sopeutuminen on sulavaa.

– Sinna on meille tuttu pelaaja jo useamman vuoden ajalta. Hän on harjoitellut mukanamme ja pelannut pelejäkin niin liigassa, Ykkösessä kuin Suomen Cupissakin. Nyt on mielestämme oikea hetki ottaa seuraavia askeleita. Tärkeintä on saada Sinnalle hyvä harjoituskausi alle, jotta hän pääsee toden teolla mukaan liigavauhtiin, Väisänen sanoo.

– Talvikausi on jo lähtenyt hyvin käyntiin harjoittelun kannalta. Sinna on juoksuvoimainen ja nyt lähdemme panostamaan vielä selkeämmin fysiikkaan.

Myös Suuriniemi korostaa sitä, että PK-35 Vantaan toiminta on tullut EBK-yhteistyön myötä tutuksi jo usean vuoden ajalta. Hän uskoo Punamustien tarjoavan sopivan ympäristön seuraavien kehitysaskelien ottamiselle.

– Joukkue on tullut minulle jo tutuksi, joten tiedän tämän olevan hyvä paikka keskittyä futikseen ja kehittyä siinä, mikä merkitsee minulle paljon. Joukkueessa on hyvää tekemistä ja hyvä yhteishenki – juuri sellainen, missä mielestäni pystymme yhdessä taistelemaan jokaisessa pelissä, Suuriniemi sanoo.

– Haluan tulevalla kaudella saada lisää kokemusta liigasta ja kehittyä pelaajana tässä hyvässä toimintaympäristössä. Joukkue pelaa mielestäni hyvää ja aktiivista peliä, jossa haluan olla keskeisesti mukana ja tuoda oman osaamiseni kentälle. Tarkoituksena on tehdä vahvasti töitä ja antaa oma panokseni joukkueelle.