Suomen Cupin alkulohkot selvillä

7.12.2021

Naisten Suomen Cupin alkulohkot ovat selvillä. PK-35 Vantaa kohtaa tammi-helmikuun vaihteessa pelattavissa lohkovaiheen otteluissa Åland Unitedin, VJS:n ja HJK:n T18-joukkueen.

Suomen Palloliiton kilpailutyöryhmä vahvisti lohkojaon kokouksessaan 29.11. Lohkojako on toteutettu sekä maantieteelliset että sarjatasoon perustuvat urheilulliset tekijät huomioiden. Lohkojen kaksi parhaiten sijoitettua joukkuetta saavat lohkovaiheessa kaksi kotiottelua.

PK-35 Vantaa selvisi kaudella 2021 Suomen Cupissa loppuotteluun, mutta taipui Helsingin Olympiastadionilla lopulta rangaistuspotkukilpailun jälkeen hopealle.  Kauden 2022 Suomen Cupin lohkovaiheessa PK-35 Vantaa kohtaa viime kauden loppuotteluvastustajansa Åland Unitedin, Vantaan Jalkapalloseuran sekä Helsingin Jalkapalloklubin T18-joukkueen.

Hallitseva Suomen Cupin mestari Åland United sijoittui päättyneellä kaudella Kansallisessa Liigassa kolmanneksi. VJS sen sijaan sijoittui päättyneellä kaudella naisten Ykkösessä kahdeksanneksi ja varmisti sarjapaikkansa niukasti päätöskierroksella. HJK/18 pelasi kaudella 2021 T18-tyttöjen SM-sarjaa ja sijoittui siinä pronssille.

Liigajoukkueet PK-35 Vantaa ja Åland United saavat lohkossa kaksi kotiottelua. PK-35 Vantaa kohtaa kotikentällään ahvenanmaalaiset ja HJK/T18:n. Punamustien ainoa vierasottelu on Myyrmäen paikallisottelu VJS:ää vastaan, joten matkakilometrejä lohkovaiheessa ei kerry.

Suomen Cupin lohkovaiheen ottelut on pelattava 13. helmikuuta mennessä. Lohkovaiheen otteluohjelma julkaistaan sen tarkennettua. Samassa yhteydessä tiedotetaan myös PK-35 Vantaan kotiotteluiden lipunmyyntijärjestelyistä.