Irea Virtanen Espejo Punamustiin

1.11.2021

PK-35 Vantaa on solminut Irea Virtanen Espejon kanssa kauden 2022 kattavan pelaajansopimuksen. Nuori maalivahti siirtyy Punamustiin yhteistyöseura Esbo Bollklubbin riveistä. Sopimus sisältää option myös kaudesta 2023.

18-vuotias Virtanen Espejo on Pohjois-Espoon Ponsin kasvatti, joka vietti viimeiset juniorikautensa EBK:ssa. Päättyneellä kaudella hän pelasi espoolaisseuran paidassa B-tyttöjen SM-sarjaa. Virtanen Espejo seisoi tolppien välissä yhtä lukuun ottamatta kaikissa 18 SM-sarjaottelussa.

PK-35 Vantaan seuraajille Virtanen Espejo on vielä uusi tuttavuus, mutta joukkueelle ja valmennukselle hän on jo tämän kauden ajalta tuttu pelaaja. Hän oli Punamustien ja EBK:n välisen yhteistyösopimuksen myötä jo tällä kaudella vaihtopenkillä neljässä Kansallisen Liigan ottelussa.

Punamustien maalivahtivalmentaja Jouni Puttonen vakuuttui nuoren torjujan kyvyistä jo talvella, kun Virtanen Espejo harjoitteli säännöllisesti PK-35 Vantaan mukana.

– Irea on erittäin urheilullinen ja lahjakas maalivahti. Hän on harjoitellut kanssamme jo viime talvena ja aika nopeasti näimme hänen kykynsä. Näen Irean erittäin potentiaalisena tulevaisuuden huippumaalivahtina, Puttonen sanoo.

– Irealla on kaikki hyvältä maalivahdilta vaaditut ominaisuudet. Hän on mennyt viime talvesta tähän päivään nähden jo tosi paljon eteenpäin, joten on mielenkiintoista seurata hänen kehittymistään.

Virtanen Espejo liittyy liigajoukkueeseen hyvillä mielin. Joukkue ja valmennus ovat jo tulleet tutuiksi, joten siirtymä sujuu luontevasti.

– Liityn ilomielin täysipainoisesti mahtavaan porukkaan treenaamaan. Toivon saavani kaudesta irti mahdollisimman paljon mukavia kokemuksia ja hyvää kehitystä joukkueen mukana.