Pauliina Tähtinen loppukaudeksi Punamustiin

20.9.2021

PK-35 Vantaa täydentää maalivahtiosastoaan loppukauden ajaksi. Loukkaantumisesta toipuva Velma Oikarinen on loppukauden ajan sivussa, joten Pauliina Tähtinen liittyy ryhmään Punamustien toiseksi maalivahdiksi.

Kun Ahvenanmaalla Åland United –vierasottelussa loukkaantuneen Oikarisen poissaolon pituudeksi varmistui koko loppukausi, syntyi PK-35 Vantaalle tarve täydentää maalivahtiosastoaan syksyn jäljellä olevien otteluiden ajaksi. Palloliiton pelaajasiirtosäännöt mahdollistavat maalivahdin hankkimisen loukkaantuneen tilalle myös siirtoikkunan ulkopuolella.

26-vuotias Tähtinen on pelannut kuluvan kauden naisten Kakkosta Jyväskylän Pallokerhon kakkosjoukkueen riveissä, mutta kyseessä on aiemmilta vuosilta kokenut liigamaalivahti. Aiemmin JyPKin lisäksi myös Kuopion Pallokissoja edustanut Tähtinen on pelannut urallaan yhteensä 101 naisten pääsarjaottelua. Suomen Cupia Tähtinen ei ole tänä vuonna pelannut, joten hän on edustuskelpoinen syksyn molemmissa kilpailuissa.

Tähtinen on Punamustien seuraajille tuttu maalivahti, sillä hän vietti jo vuonna 2017 loppukauden lainalla Myyrmäessä. Tuolloin hänet lainattiin alun perin Pohjois-Irlannissa pelattujen Mestarien liigan karsintaotteluiden ajaksi, mutta lainaa pidennettiin lopulta koko tuplahopeaan päättyneen loppukauden mittaiseksi. Lopulta Tähtiselle kertyi PK-35 Vantaan paidassa kolme Naisten Liigan ottelua ja kolme Mestarien liigan karsintaottelua.

PK-35 Vantaan päävalmentajan Jari Väisäsen mukaan Tähtinen on hyvä lisä joukkueen maalivahtiosastolle. Tuttu kokenut maalivahti oli Punamustien valmennusryhmälle luonteva valinta.

– ”Pake” on meille tuttu maalivahti, joten tiedämme mitä saamme. Hänen selkeitä vahvuuksiaan ovat ulottuvuus ja pelin ohjaaminen. Kokemus näkyy hyvin hänen tekemisessään. On hienoa, että saimme Paken jälleen auttamaan meitä loppukauden peleihin, Väisänen sanoi.

Tähtinen on pelikelpoinen jo tulevan lauantain vierasottelussa Kuopion Palloseuraa vastaan.