Punamustien viikkokatsaus: viikko 22

1.6.2021

Viime viikko oli kahden liigaottelun myötä PK-35 Vantaan osalta poikkeuksellisen tapahtumarikas. Kansallisessa Liigassa jäädään tämän viikon jälkeen kuukauden mittaiselle kesätauolle, mutta neljän Punamustien pelaajan pelit jatkuvat kesäkuussa vielä maajoukkuepaidassa.

Takana neljän pisteen viikko

Punamustien kahden sarjaottelun viime viikko tuotti lopulta neljä sarjapistettä. Viikon alkajaisiksi PK-35 Vantaa kaatoi maanantaina Ilveksen lukemin 3-2. Kotijoukkueen osumista vastasivat Roosa Bröijer, Oona Sevenius ja Karoliina Autio.

Perjantai-iltana Punamustilta nähtiin pelillisesti viikon ensimmäistä kotiottelua vahvempi esitys, mutta FC Honkaa vastaan lopputulokseksi kirjattiin maaliton tasapeli. Ottelu eteni Myyrmäessä kotijoukkueen tahdissa ja esimerkiksi laukaukset kirjattiin Punamustien eduksi lukemin 11-1. Onnistuneesta puolustuspelistä sen sijaan kertoi FC Hongan perjantain ottelussa luomiin maalipaikkoihin perustuva maaliodottama: 0,04.

Punamustia EBK:n matkassa

Kaksi PK-35 Vantaan pelaajaa nähtiin viikonloppuna tositoimissa yhteistyöseura EBK:n riveissä Ykkösessä. Punamustien Ella Koivu pelasi täyden ottelun ja onnistui heti alkuminuuteilla maalinteossa 6-2-tappioon päättyneessä TPS-vierasottelussa. Iloinen asia oli myös maaliskuusta lähtien sivussa olleen Emma Korkalaisen paluu pelikentille. Noin tunnin pelin jälkeen kentälle vaihdettu Korkalainen kirjautti tililleen heti näyttävän maalisyötön EBK:n toiseen osumaan.

EBK:n pelit naisten Ykkösessä jatkuvat tulevana sunnuntaina 6.6. kotiottelulla Rauman Pallo-Iiroja vastaan.

Yksi peli ennen kesätaukoa

Kansallisessa Liigassa pelataan vielä yksi sarjakierros ennen kuukauden mittaista kesätaukoa. Torstai-iltana ohjelmassa on kauden ensimmäinen punamustien kohtaaminen, kun PK-35 Vantaa matkaa Pallokerho-35:n vieraaksi Pihlajamäkeen. Ottelu pelataan torstaina 3.6. klo 18.30 Pihlajamäen tekonurmella.

Ottelua voi seurata suorana lähetyksenä Ruutu+ -palvelun välityksellä.

Punamustia maajoukkuetehtäviin

PK-35 Vantaan pelaajia on kutsuttu mukaan kesäkuun maajoukkuetapahtumiin. Suomen alle 23-vuotiaiden maajoukkue osallistuu 9. – 16. kesäkuuta Ruotsissa pelattavaan kolmen maan turnaukseen. Suomi kohtaa turnauksessa emäntämaa Ruotsin ja Ranskan U23-maajoukkueet. Punamustien pelaajista joukkueeseen on nimetty mukaan keskuspuolustaja Roosa Toivanen.

Suomen alle 18-vuotiaiden maajoukkue sen sijaan leireilee 9. – 13. kesäkuuta kotimaassa Eerikkilän urheiluopistolla. Leirin ohjelmaan kuuluu myös kaksi harjoitusottelua SalPan ja VJS:n 06-poikia vastaan. PK-35 Vantaan pelaajista U18-leiriryhmässä ovat mukana Wilma Forsblom, Oona Sevenius ja Ella Koivu.