Punamustien viikkokatsaus: viikko 16

21.4.2021

Viime viikonloppuna käynnistyneen Kansallisen Liigan myötä PK-35 Vantaan arki rytmittyy vahvasti kilpailullisten pelien ympärille. Sarjapisteistä pelataan jälleen lauantaina ja samana päivänä tositoimiin pääsee myös Punamustien yhteistyöseura EBK.

Sarja-avauksessa pisteet jakoon

Kansallisen Liigan kausi 2021 potkaistiin lauantaina käyntiin pitkän talven jälkeen. Punamustien osalta sarjakausi alkoi 2-2-tasapelillä hallitsevaa Suomen mestaria vastaan. Åland United meni ottelussa kahdesti johtoon erikoistilannemaaleilla, mutta PK-35 Vantaa nousi kummallakin kerralla tasoihin. Punamustien osumista vastasivat uransa ensimmäisen liigamaalin viimeistellyt Karoliina Autio sekä Oona Sevenius. PK-35 Vantaan riveissä nähtiin myös yksi liigadebytantti, kun Reetta Suomela teki ensiesiintymisensä Kansallisessa Liigassa.

Kotipelit jatkuvat lauantaina

Punamustien huhtikuun kotipeliputki jatkuu tulevana lauantaina. Silloin Myyrmäkeen vieraaksi saapuu viime kauden pronssijoukkue Kuopion Palloseura, joka avasi sarjakauden 4-0-voitolla sarjanousija HPS:ää vastaan. PK-35 Vantaa – KuPS pelataan lauantaina 24.4. klo 15.00 Myyrmäen stadionilla.

Koronarajoituksista johtuen ottelu pelataan ilman yleisöä, mutta sitä voi seurata suorana lähetyksenä Ruutu+ -palvelun välityksellä.

Yhteistyöseura EBK:n kausi käyntiin

Myös PK-35 Vantaan yhteistyöseura Esbo Bollklubb pääsee viikonloppuna vihdoin tositoimiin. Täydennysmenettelyn kautta naisten Ykköseen selvinnyt EBK toimii kaudella 2021 Punamustien farmijoukkueena, joten sen peleissä tullaan näkemään kauden aikana PK-35 Vantaan liigajoukkueen pelaajia. EBK:n osalta kausi käynnistyy heti pisimmällä mahdollisella vieraspelimatkalla, kun espoolaiset suuntaavat lauantaina Rovaniemen Palloseuran vieraaksi Lappiin.