Tarinoita taustalta: Benjamin Blomqvist

15.3.2021

PK-35 Vantaan joukkueen taustalla toimii tärkeä joukko vapaaehtoisia, joiden työpanos on seuran toiminnalle korvaamattoman tärkeä. Näkyvimmässä roolissa talkoojoukot ovat kotiotteluissa, joissa he vapaaehtoiset auttavat tapahtumajärjestelyissä.

Yksi Punamustien korvaamattomista vapaaehtoisista on Benjamin Blomqvist, joka on ollut mukana toiminnassa jo vuodesta 2016 lähtien. Tuolloin ”Benkku” päätyi Myyrmäkeen ensin harjoittelijan roolissa.

– Opiskelin kevättalvella 2016 Laurea-ammattikorkeakoulussa tradenomiksi ja minulta puuttui vielä harjoittelupaikka. PK-35 Vantaan silloinen markkinointijohtaja Jari Hautala tuli käymään koululla ja sovimme tapaamisen kahvioon. Mietin asiaa yön yli ja päätin lopulta soittaa hänelle takaisin, Blomqvist muistelee.

Hän aloitti Punamustissa harjoittelijana keväällä 2016 ja jäi sille tielle. Tuolloin onnekas sattuma johdatti hänet naisten joukkueen otteluun.

– Aloitin tuolloin viikkoa tai kahta ennen miesten Veikkausliigan alkua. Aika vieri ja jäin lopulta loppukaudeksi mukaan remmiin, Blomqvist kertoo.

– Naisten joukkueen mukaan taustalle päädyin hieman sattumalta, kun unohdin kerran tietokoneen laturin toimistolle ja tulin hakemaan sitä naisten pelin aikana. PK-35 Vantaa voitti tuolloin vastustajan muistaakseni peräti seitsemällä maalilla. Seuraavana viikonloppuna minua pyydettiin mukaan naisten pelin talkooryhmään. Suostuin pyyntöön ja tässä sitä ollaan. Nyt alkamassa on jo kuudes kausi.

Ottelutapahtumien lisäksi Blomqvist on toiminut ensimmäisestä kaudesta lähtien myös sisällöntuotannon parissa. Hän on tehnyt editoinut seuran videosisältöjä sekä suunnitellut muun muassa ottelumainoksia.

– Olen joukkueen arjessa näkymätön, mutta silti olen toiminut tärkeässä tehtävässä ottelutapahtumien onnistumisessa sekä median ja markkinoinnin parissa, Blomqvist kuvailee rooliaan.

PK-35 Vantaassa vietettyjen vuosien aikana Blomqvist on siirtynyt myös jalkapallon ulkopuolella opiskelujen parista työtehtäviin.

– Päivätyönäni johdan siivousalan perheyritystä ja kevään aikana olen aloittamassa uutta koti- ja hoivapalvelua, Blomqvist kertoo.

Joukkueen ja muiden seuratoimijoiden ohella myös Blomqvist odottaa jo innolla sarjakauden alkua.

– Alkavalta kaudelta odotan viihdyttävää ja taisteluhenkistä jalkapalloa sekä onnellisia hetkiä ottelutapahtumissa!