Punamustien viikkokatsaus: viikko 10

8.3.2021

Maaliskuun toinen viikko käynnistyi jännittävästi Suomen Cupin puolivälierien arvonnalla. Vallitseva koronatilanne sen sijaan aiheuttaa edelleen päänvaivaa niin koko kautta kuin jo tulevia viikkoja ajatellen.

Suomen Cupin puolivälierät arvottu

Suomen Cupin puolivälierät arvottiin maanantaiaamuna. Lohkonsa voittanut PK-35 Vantaa saa puolivälierässä vieraakseen Jyväskylän Pallokerhon. Ottelu pelataan maaliskuun aikana, mutta tarkempi ajankohta selviää lähipäivinä. Ottelun voittaja kohtaa välierissä kotikentällään voittajan ottelusta HJK – Ilves.

Puolivälierät pelataan ilman yleisöä, mutta lähetysoikeuksien sen salliessa JyPK-ottelusta toteutetaan suora lähetys.

Viisi viikkoa sarjan alkuun

Vallitseva koronatilanne aiheuttaa epävarmuutta myös kotimaisten jalkapallosarjojen osalta. Naisten pääsarjan Kansallisen Liigan on tarkoitus alkaa 17. huhtikuuta. Seurojen edustajista koostuva liigahallitus ja Palloliiton edustajat keskustelevat huomenna tiistaina sarjakauden aloittamisesta. PK-35 Vantaa puoltaa sarjakauden ajoittamista ajallaan, mikäli pelaaminen on koronaolosuhteiden puolesta turvallista.

Muutama pelaaja sivussa vahvuudesta

Punamustien harjoitusvahvuudesta puuttuvat edelleen Aurora Troberg, Netta Koso ja Laura Kölhi. Kolmikosta viimeksi mainittu on tehnyt jo koviakin fyysisiä harjoituksia, mutta pieni vamma estää vielä pallollisiin harjoitteisiin osallistumisen. Kölhin odotetaan palaavan täysillä tositoimiin maaliskuun puolenvälin jälkeen.

Koronatartunta Punamustien joukkueessa

PK-35 Vantaan joukkueessa on todettu koronavirustartunta. Seura sai tiedon positiivisesta testituloksesta maanantaiaamuna ja illan harjoitukset peruttiin varotoimenpiteenä. Tartuntaketjujen selvittäminen on käynnissä ja seura odottaa terveysviranomaisilta tarkempia toimintaohjeita toiminnan jatkamiseen.

PK-35 Vantaan kausikortteja voi tilata sähköpostitse osoitteesta info@pk35vantaa.fi

Aikuiset – 65,00€

Alennusryhmät – 45,00€