Punamustien viikkokatsaus: viikko 6

8.2.2021

Helmikuun ensimmäinen viikko oli PK-35 Vantaan osalta toiminnantäytteinen. Uusi kilpakausi potkaistiin käyntiin ja pelit jatkuvat jälleen tulevana viikonloppuna. Joukkueen terveystilanne vaikuttaa jälleen varsin hyvältä ja myös sosiaalisessa mediassa nähtiin mukavia lukemia.

Derbyvoitto avasi kilpakauden

PK-35 Vantaan vuoden 2021 viralliset ottelut alkoivat voitokkaasti, kun joukkue avasi Suomen Cupin hienolla paikallispelivoitolla. Tikkurilan Palloseura kaatui vuoden ensimmäisessä Vantaan derbyssä selvin lukemin 1-4. Punamustien osumista vastasivat kahdesti osuneet Reetta Suomela ja Oona Sevenius.

Otteluraportti

Punamustien maalikimara

Tällä kaudella ohjelmassa on vielä vähintään kaksi Vantaan derbyä lisää, kun vantaalaisjoukkueet kohtaavat myös Kansallisessa Liigassa. Ensimmäinen sarjaderby on ohjelmassa viidennellä sarjakierroksella keskiviikkona 12.5., kun TiPS vierailee Myyrmäessä. PK-35 Vantaan vastavierailu Tikkurilaan sen sijaan nähdään 31.7.

Cup jatkuu kotona FC Honkaa vastaan

Suomen Cup jatkuu jo ensi viikonloppuna, kun PK-35 Vantaa saa lauantaina vieraakseen FC Hongan. Talvisten olosuhteiden ja pakkaslukemien vuoksi ottelu pelataan aiemmin ilmoitetusta poiketen stadionin sijaan Myyrmäki-hallissa. Ottelu pelataan lauantaina 13.2. klo 14.00.

Punamustien tavoitteena on luonnollisesti jatkaa alkuvuoden hyvää tulosputkeaan myös espoolaisia vastaan. Voitolla PK-35 Vantaa varmistaisi jo lohkovoiton. Jatkopaikan varmistamiseen sen sijaan riittäisi tasapeli tai Punamustien hyvän maalieron ansiosta jopa enintään kahden maalin tappio. FC Hongan lähtökohdat ovat hieman erilaiset, sillä heille ottelu on lohkovaiheen ensimmäinen.

Vallitsevista koronarajoituksista johtuen ottelu pelataan ilman yleisöä. Ottelua voi kuitenkin seurata suorana lähetyksenä SolidSportin välityksellä.

Loukkaantumis- ja poissaolokatsaus

PK-35 Vantaan Vantaan derbyn kokoonpanosta oli sivussa yhteensä viisi joukkueen sopimuspelaajaa. Cup-avauksessa puuttuneista pelaajista Sophie Maidell palasi jo viime perjantaina harjoitusvahvuuteen ja on alkaneella viikolla jälleen täysipainoisesti mukana harjoituksissa. Myös Emmi Mäensivu palannee jälleen harjoituskentälle.

Aurora Troberg ja Netta Koso toipuvat vielä vammoistaan. Kaksikon tilanteen kehittymistä seurataan viikoittain. Maalivahti Sanni Solehmainen sen sijaan oli viime lauantain ottelusta sivussa omaehtoisen karanteenin vuoksi.

Punamustat hyvin esillä sosiaalisessa mediassa

Kilpakauden avausviikko oli Punamustille onnistunut myös sosiaalisessa mediassa. PK-35 Vantaan aktiivisimmat viestintäkanavat ovat Facebook, Twitter ja Instagram. Tavoittavuuslukemissa on laskettu helmikuun alusta lähtien eli niissä on huomioitu seitsemän viime päivää.

Facebookissa Punamustien julkaisujen kattavuus oli päättyneellä viikolla 2118 henkilöä (17,7 % enemmän kuin aiemmalla viikolla). Instagramissa PK-35 Vantaa tavoitti viikon aikana 3250 henkilöä (+18,1 %). Yhteensä Punamustien Instagram-julkaisuille kertyi yli 47 000 näyttökertaa.

Twitterissä PK-35 Vantaan twiiteille kertyi edellisen seitsemän päivän aikana yli 23 400 näyttökertaa. Selkeä piikki nähtiin luonnollisesti pelipäivänä lauantaina. Pelipäivän aikana Punamustien twiiteille kertyi peräti 14 665 näyttökertaa.Viikon suosituin twiitti oli odotetusti Vantaan derbyn tulospäivitys.

PK-35 Vantaan kauden 2021 kausikortteja voi tilata sähköpostitse osoitteesta: info@pk35vantaa.fi

Aikuiset – 65,00€

Alennusryhmät* – 45,00€