Anna Vlasoff jatkaa Punamustissa

15.1.2021

PK-35 Vantaa on solminut Anna Vlasoffin kanssa kauden 2021 kattavan jatkosopimuksen. 33-vuotias puolustaja aloittaa kolmannen peräkkäisen ja kaikkiaan viidennen kautensa Punamustien riveissä.

Laitapuolustajan paikalla viihtyvä Vlasoff lukeutuu eniten pääsarjaotteluita pelanneisiin suomalaisiin naispelaajiin. Hän on kirjauttanut tililleen yhteensä 257 liigaottelua ja viimeistellyt niissä 20 maalia. PK-35 Vantaan lisäksi Vlasoff on edustanut korkeimmalla sarjatasolla myös Puistolan Urheilijoita, Tikkurilan Palloseuraa, Helsingin Jalkapalloklubia ja FC Honkaa. Yli vuosikymmenen mittaisen liigauransa aikana hän on voittanut kolme Suomen mestaruutta, joista kahta Vlasoff pääsi juhlimaan Punamustien paidassa. Lisäksi hän oli kaudella 2019 tärkeässä roolissa nostamassa PK-35 Vantaata Ykkösestä takaisin pääsarjaan.

Kaudella 2020 Vlasoff pelasi 16 liigaottelua ja kuului niistä yhtä lukuun ottamatta joukkueensa avauskokoonpanoon. Maalinteossa hän onnistui kertaalleen. Osuma syntyi elokuussa vierasottelussa JyPKiä vastaan, kun Vlasoff puski näyttävän osuman hienon vapaapotkukuvion päätteeksi.

”Tykkään joukkueen futishullusta ilmapiiristä”

PK-35 Vantaan päävalmentajan Jari Väisäsen mukaan Vlasoff on arvokas palanen joukkueelle. Pelillisen panoksensa lisäksi hän edustaa Punamustien joukkueessa vankkaa liigakokemusta.

– ”Haba” on hyvä harjoittelija ja joukkuepelaaja. Hän on kentällä viimeiseen asti periksi antamaton taistelija. Haballa on paljon hyviä ominaisuuksia, sillä hän on nopea, kestävä ja pienestä koostaan huolimatta myös tosi vahva. Hyvän fysiikkansa ansiosta hän jaksaa tehdä paljon töitä sekä hyökkäys- että puolustussuuntaan, Väisänen sanoi.

– Todella kokeneena pelaajana Haba on totta kai tärkeä myös kentän ulkopuolella. Hän aloittaa nyt kolmannen peräkkäisen kautensa meillä. Viime kaudella hänellä oli jonkin verran vammoja, mutta nyt Haba on harjoitellut jälleen kovaa ja täysipainoisesti joukkueen mukana.

Vlasoffin mukaan jatkosopimus PK-35 Vantaan kanssa oli luonteva päätös. Hän viihtyy joukkueessa hyvin ja kiittelee ennen kaikkea Punamustien ilmapiiriä.

– Oli aika helppo päätös jatkaa tutussa joukkueessa ja ympäristössä, jossa on mahdollista kehittyä ja nauttia jalkapallosta. Tykkään joukkueen futishullusta ilmapiiristä ja siitä, että töitä tehdään tosissaan, mutta pilke silmäkulmassa, Vlasoff sanoi.

– Joukkueessa on huipputyyppejä, joiden kanssa on aina hauskaa. Pidän erittäin tärkeänä sitä, että jokainen viihtyy joukkueessa ja voi olla oma itsensä.

Kentän puolella Vlasoffilla on tulevalle kaudelle korkeat odotukset. Viime kauden seitsemäs sija ei tyydyttänyt joukkuetta, joten nyt tähtäin on jälleen sarjataulukon kärkipään sijoituksissa.

– Viime kausi oli itselleni pettymys niin pelillisesti kuin tuloksellisesti. Koen, että siitä sai kuitenkin paljon hyvää oppia tulevaa ajatellen. Motivaatiota ja intoa löytyy edelleen – välillä jopa liikaa! Henkilökohtaisena tavoitteena on kehittyä kokonaisvaltaisesti pelaajana ja sitä kautta päästä kovempiin tuloksiin. Lisäksi toivon, että pystyn omalla tekemiselläni auttamaan muita pelaajia kehittymään ja joukkuetta menestymään, Vlasoff totesi.

– Vaikka viime kausi ei mennyt odotusten mukaan, näen realistisena tavoitella kovia tuloksia tulevalla kaudella. Rima nostetaan edelleen korkealle. Myös nuoret pelaajamme ovat jälleen kauden verran kokeneempia, mikä näkyy varmasti kentällä.

Vlasoffin sopimuksen myötä PK-35 Vantaalla on nyt 20 julkaistua sopimuspelaajaa kaudelle 2021