Sophie Maidell Punamustiin

26.11.2020

PK-35 Vantaa on solminut Sophie Maidellin kanssa kauden 2021 kattavan pelaajasopimuksen. 18-vuotias hyökkääjä siirtyy Punamustiin Helsingin Jalkapalloklubin B-tytöistä.

Maidell otti ensiaskeleensa jalkapallon parissa espoolaisen FC Kasiysin riveissä. Suurimman osan juniorivuosistaan hän vietti Vantaan Jalkapalloseurassa, joten Länsi-Vantaan pelikentät ovat hänelle jo ennestään tuttuja. VJS:ssä hän pelasi 15-vuotiaaksi saakka, kunnes siirtyi HJK:n B-tyttöihin. Päättyneellä kaudella hyökkääjä onnistui kahdesti maalinteossa niin SM-karsinnoissa kuin varsinaisessa SM-sarjassa. Maidell kuuluu tällä hetkellä myös Suomen alle 19-vuotiaiden tyttöjen maajoukkueryhmään.

Pääsarjadebyyttinsä Maidell pääsi tekemään jo viime kesänä, kun hän vietti muutaman viikon lainasopimuksella Turun Palloseurassa. Turkulaisseuran riveissä hän pääsi tositoimiin Kansallisen Liigan otteluissa TiPSiä ja tuoretta seuraansa PK-35 Vantaata vastaan.

Hyvä kehittymisympäristö

Punamustien päävalmentajan Jari Väisäsen mukaan Maidell teki loka- ja marraskuun aikana harjoituksissa nopeasti hyvän vaikutuksen. Hän uskoo, että nuoressa hyökkääjässä on paljon kehityspotentiaalia.

– Sophie on harjoitellut mukanamme muutaman viikon ja osoittanut olevansa tosi potentiaalinen pelaaja. Hän on päässyt jo näyttämään rauhallisuuttaan ja kykyään pitää pallosta huolta. Lisäksi hän on myös hyvä viimeistelijä, Väisänen sanoi.

– On kiva päästä tekemään Sophien kanssa nyt kunnolla töitä. Uskomme, että hän on erittäin potentiaalinen liigapelaaja ja tavoitteemme on tietysti, että hän pääsisi näyttämään osaamistaan jo tulevalla kaudella.

Myös Maidell on ollut Punamustien toimintaan tyytyväinen. Hän kokee seuran tarjoavan hänelle sopivan ympäristön kehittyä pelaajana ja ottaa seuraavat askeleet liigatasolla.

– Siirryn innolla PK-35 Vantaaseen uusien haasteiden perässä.  Seura sopii mainiosti arkeeni, koska treenit ovat lähellä ja treeniympäristö vaikuttaa mahtavalta kehittymispaikalta. Jo ensimmäisten viikkojen perusteella valmennus on ollut todella hyvää ja tulen koko valmennustiimin kanssa hyvin toimeen, Maidell totesi.

– Ympäristö vaikuttaa avoimelta ja motivoivalta. Lisäksi yhteishenki on hyvä nuorille pelaajille. Tulevalla kaudella odotan kehittyväni ja meneväni jalkapallourallani eteenpäin.