Roosa Toivanen jatkaa Punamustissa

11.11.2020

PK-35 Vantaa ja Roosa Toivanen ovat solmineet kauden 2021 kattavan jatkosopimuksen. 22-vuotiaalle puolustajalle tuleva kausi on jo seitsemäs Punamustien riveissä.

Toivasen matka kohti liigakenttiä alkoi juniorina hänen kotipaikkansa seuran Rajamäen Kehityksen paidassa. Viimeisiksi juniorivuosikseen hän siirtyi Vantaan Jalkapalloseuraan, jossa hän pelasi B-tyttöihin asti. Vuonna 2015 Toivanen otti jälleen uuden askeleen eteenpäin ja liittyi PK-35 Vantaan liigaryhmään. Punamustien avauskokoonpanoon Toivanen murtautui jo toisella kaudellaan.

Päättyneellä Kansallisen Liigan kaudella Toivanen pelasi yhtä lukuun ottamatta kaikissa PK-35 Vantaan sarjapeleissä. Maalinteossa hän onnistui kertaalleen. Yhteensä Toivanen on pelannut urallaan 76 liigaottelua ja viimeistellyt niissä kuusi maalia. Kuuden Punamustissa viettämänsä kauden aikana Toivanen on ollut saavuttamassa kolme Suomen mestaruutta, yhtä Suomen Cupin voittoa ja viime syksynä pikaista nousua takaisin pääsarjaan.

Monivuotinen luottopelaaja

Vaikka päättynyt kausi oli PK-35 Vantaalle totuttua vaikeampi, Toivanen uskoo joukkueella olevan kaikki edellytykset parempaan menestykseen kaudella 2021. Tavoitteet on jälleen asetettu sarjataulukon kärkisijoihin.

– Odotan innolla tulevaa kautta. Uskon, että meillä on paljon potentiaalia kehittyä yhdessä niin joukkueena kuin yksilöinäkin ja yltää sen myötä taistelemaan mitaleista, Toivanen sanoi.

Punamustien päävalmentajan Jari Väisäsen mukaan Toivanen on ollut jo pitkään joukkueen kantavia voimia. PK-35 Vantaan tuttu pelitapa tulee yhteisten kausien myötä jo vahvasti selkäytimestä.

– Roosa on lukeutunut jo usean vuoden ajan joukkueen luottopelaajiin. Hän on saanut paljon vastuuta ja pystynyt myös kantamaan saamaansa vastuuta loistavasti. Nyt Roosa on vakiinnuttanut paikkansa topparina, mutta häntä on aiemmin nähty myös nousevana laitapuolustajana, joten sekään ei ole jatkossa poissuljettu vaihtoehto, Väisänen totesi.

– Roosa on vahva 1v1-pelaaja. Hänellä on hyvä vasen jalka ja hän on rauhallinen pallon kanssa. Pitkään mukana olleena Roosa myös tuntee joukkueemme pelitavan hyvin. Lisäksi Roosa on todella hyvä pääpelaaja ja menee röyhkeästi tilanteisiin. Toivottavasti pystymme jatkossa hyödyntämään niitä vahvuuksia entistä enemmän myös hyökkäyspäässä.

PK-35 Vantaan joukkueen rakentaminen uudelle kaudelle etenee hyvää vauhtia. Lisää sopimusuutisia on luvassa vielä tämän viikon aikana.