Emmi Mäensivulle jatkosopimus

5.11.2020

PK-35 Vantaa on solminut Emmi Mäensivun kanssa kauden 2021 kattavan jatkosopimuksen. Tuleva kausi on 18-vuotiaalle puolustajalle toinen Punamustien riveissä.

Syntyperäisenä vantaalaisena Mäensivu pelasi kaikki juniorivuotensa Vantaan Jalkapalloseuran riveissä. Sieltä hän kävi kaikki juniori-ikäluokat läpi ennen kuin ponnisti viime syksynä PK-35 Vantaan liigaryhmän mukaan. Mäensivu pystyy pelaamaan alimmassa linjassa sekä topparin että laitapuolustajan paikalla. Hän on esiintynyt myös Suomen nuorisomaajoukkueissa.

Ennen päätöskierrosta Mäensivu on pelannut tällä kaudella yhteensä neljässä Kansallisen Liigan ottelussa. Ensiesiintymisensä pääsarjatasolla hän teki heinäkuussa Vantaan derbyssä Tikkurilan Palloseuraa vastaan. Lokakuun vierasottelussa Åland Unitedia vastaan Mäensivu oli avauskokoonpanossa ja kirjautti tililleen täydet minuutit. Punamustissa pelattujen pelien lisäksi nuori puolustaja on esiintynyt tällä kaudella myös yhteistyöseura Esbo Bollklubbin riveissä. EBK:n paidassa Mäensivu on pelannut kaikkiaan kahdeksan naisten Kakkosen ottelua ja kaksi B-tyttöjen SM-sarjaottelua.

Päätös jatkaa tutuksi tulleessa joukkueessa syntyi Mäensivun mukaan helposti. Hänen mukaansa PK-35 Vantaa tarjoaa hyvän ympäristön kehittymiselle.

– On kivaa jatkaa täällä. Viihdyn joukkueessa todella hyvin ja täällä on hyvät mahdollisuudet kehittyä. Ensi kaudelta odotan, että kehittyisin sille tasolle, että pääsisin pelaamaan enemmän ja sitä kautta auttamaan joukkuetta menestymään, Mäensivu sanoi.

PK-35 Vantaan päävalmentajan Jari Väisäsen mukaan päättyvä kausi on ollut Mäensivulle tärkeä oppimis- ja kehittymisvuosi. Ensi kaudella selkeänä tavoitteena on liigaminuuttien kasvattaminen.

– Emmi on saanut nyt vuoden ajan harjoitella tässä ympäristössä. Nyt tavoitteenamme on, että hän pääsisi ottamaan seuraavat askeleet eteenpäin ja saisi sen myötä ensi kaudella enemmän vastuuta. Tänä vuonna Emmi on saanut tärkeitä pelejä EBK:ssa, Väisänen sanoi.

– Nopeus on yksi Emmin selkeistä vahvuuksista. Nyt on tosi tärkeää, että hän pääsee kehittämään fysiikkaansa ja saa lisää vahvuutta kaksinkamppailuihin. Itseluottamuksen ja rohkeuden myötä myös peliin osallistuminen paranee entisestään.