Wilma Forsblom jatkaa Punamustissa

27.10.2020

PK-35 Vantaa on solminut Wilma Forsblomin kanssa kauden 2021 kattavan jatkosopimuksen. 17-vuotiaalle keskikenttäpelaajalle tuleva kausi on toinen Punamustien riveissä. Nuoresta iästään huolimatta Forsblom on ollut jo ensimmäisellä liigakaudellaan näkyvässä roolissa.

Kirkkonummelta ponnistava Forsblom otti ensiaskeleensa jalkapallon parissa kotikaupunkinsa seurassa AC Kirkkonummessa, mutta siirtyi jo nuorena kuntarajan yli espoolaisen Esbo Bollklubbin riveihin. Siellä hän kävi läpi seuran juniori-ikäluokat ennen kuin siirtyi viime talvena PK-35 Vantaan liigajoukkueen mukaan. Punamustien paidassa Forsblom ehti tosin esiintyä PK-35 Vantaan ja EBK:n välisen yhteistyösopimuksen myötä jo kaudella 2019 Ykkösessä. Forsblom kuuluu myös Suomen U18-maajoukkueryhmään.

Ensimmäisellä liigakaudellaan Forsblom on pelannut yhtä lukuun ottamatta kaikissa PK-35 Vantaan sarjapeleissä ja ollut niistä jokaisessa avauskokoonpanossa. 15 pelaamassaan liigaottelussa Forsblom on onnistunut maalinteossa viidesti, minkä myötä hän on ollut joukkueensa paras maalintekijä.

Kova halu kehittyä

Forsblomin mukaan PK-35 Vantaa on tuntunut sopivalta ympäristöltä, joten jatkaminen tuntuu luontevalta. Nuori keskikenttäpelaaja uskoo, että pystyy ensi kaudella ottamaan jälleen uusia kehitysaskelia.

– Hyvillä mielin jatkan täällä. Viihdyn hyvin joukkueessa ja olen saanut paljon vastuuta, Forsblom sanoi.

– Odotan innolla ensi kautta. Tavoitteena on treenata hyvin ja kehittyä. Samalla toivon pystyväni auttamaan joukkuetta taistelemaan ensi kaudella mitaleista.

Punamustien päävalmentajan Jari Väisäsen mukaan Forsblomilla on vahva halu kehittyä. Hän on ollut näkyvässä roolissa jo ensimmäisellä liigakaudellaan ja kiittänyt vastuusta muun muassa maalien muodossa.

– Wilma haluaa panostaa jalkapalloon ja hänen tavoitteensa ovat korkealla. Hän on osoittanut koko ajan hyvää tekemistä ja saanut sen myötä myös paljon vastuuta. Wilma on myös vastannut siihen huutoon ja saanut paljon onnistumisia. Hän on joukkueemme eniten maaleja tehnyt pelaaja, mikä on ensimmäisellä liigakaudella hieno suoritus, Väisänen totesi.

– Tämä on ollut varmasti Wilmalle tosi tärkeä kausi. Hän on taitava pelaaja, joka on saanut nyt rutiinia myös kovemmista peleistä. Wilma on ollut meille jo tällä kaudella tärkeä pelaaja, ja tulee olemaan sitä varmasti myös ensi kaudella. Kauden edetessä hän on saanut enemmän vastuuta myös erikoistilanteissa, joissa olemme päässeet käyttämään hänen hyvää potkutekniikkaansa.