Emma Korkalainen Punamustien riveihin

12.10.2020

PK-35 Vantaa on solminut Emma Korkalaisen kanssa kauden 2021 kattavan pelaajasopimuksen. Keskikenttäpelaaja siirtyy Punamustiin Helsinki Football Academystä.

17-vuotias Korkalainen on pelannut kaikki juniorivuotensa Esbo Bollklubbin riveissä. Espoolaisseuran ja PK-35 Vantaan välisen yhteistyöseurasopimuksen myötä Korkalainen kävi jo viime keväänä harjoittelemassa Myyrmäessä. Lisäksi hän pääsi jo tuolloin tekemään ensiesiintymisensä Punamustien paidassa Ykkösen vierasottelussa PKKU:ta vastaan. Viime syksynä Korkalainen päätti siirtyä kymmenen EBK:ssa vietetyn vuoden jälkeen Mäkelänrinteen urheilulukion alaisuudessa toimivan HFA:n riveihin. Lukioikäisistä pelaajista koostuva joukkue pelaa 15-vuotiaiden poikien alueellista sarjaa.

Päättyneellä kaudella Korkalainen pelasi HFA:n kaikissa 12 sarjaottelussa ja onnistui niissä kahdesti maalinteossa. Keskikentän lisäksi myös keskuspuolustuksessa esiintynyt Korkalainen kuuluu myös Suomen alle 18-vuotiaiden tyttöjen maajoukkueryhmään.

Korkalainen liittyy Punamustien harjoitusryhmään ensi viikolla ja on pelikelpoinen jo marraskuun kauden päättävissä liigaotteluissa.

Ennestään tuttu pelaaja

Korkalainen harjoitteli Punamustien mukana jo alkuvuodesta 2019 ja debytoi tuolloin jo sarjapelissäkin. Hänen mukaansa siirtyminen tuttuun liigaryhmään tuntui luontevalta vaihtoehdolta.

– Liityn joukkueeseen hyvällä ja odotan innolla, mitä ensi kausi tuo tullessaan. Pääsin jo EBK:ssa pelatessani yhteistyöseurasopimuksen myötä harjoittelemaan joukkueen mukana, ja joukkueesta ja valmennuksesta muodostui positiivinen kuva, Korkalainen kertoi.

– Tavoitteena on kehittyä pelaajana, saada pelikokemusta ja päästä nopeasti mukaan joukkueeseen ja pelitapaan. Haluan omilla vahvuuksillani auttaa joukkuetta menestymään ja taistelemaan ensi kaudella mitaleista. On todella hienoa päästä mukaan joukkueeseen!

PK-35 Vantaan päävalmentaja Jari Väisänen uskoo Korkalaisen olevan hyvä lisä Punamustien joukkueeseen. Siirtoa helpotti sekin, että kyseessä oli jo ennestään tuttu pelaaja.

– Emma on meille tuttu pelaaja jo viime vuodelta EBK:n kautta. Hän kävi mukanamme harjoittelemassa jo viime vuonna ja pelasi yhdessä Ykkösen pelissäkin. Hän esitti jo silloin hyviä otteita, Väisänen sanoi.

– Nyt Emma on saanut kasvaa vuoden ajan HFA:ssa ja hän on kehittynyt sen aikana paljon muun muassa fyysisesti. Emma esiintyi hyvin myös tämän syksyn maajoukkuepeleissä. Hän on meille varmasti hyvä lisä kentän keskimmäisen ja alimman linjan keskisektorille.