Ella Koivu sopimukseen PK-35 Vantaan kanssa

21.9.2020

PK-35 Vantaa on solminut Ella Koivun kanssa kauden 2021 kattavan pelaajasopimuksen. Nuori hyökkääjä siirtyy Punamustiin yhteistyöseura Esbo Bollklubbista. Seurojen välisen yhteistyösopimuksen myötä Koivu on edustuskelpoinen jo loppukauden otteluissa.

17-vuotias Koivu aloitti jalkapallotaipaleensa jo kolmevuotiaana EBK:n riveissä ja on sen jälkeen käynyt läpi seuran kaikki juniori-ikäluokat. Tällä kaudella hän on pelannut espoolaisseuran paidassa pääosin B-tyttöjen pelejä, mutta mukaan mahtuu myös muutama naisten peli Kakkosessa. Hyökkääjä on esiintynyt myös Suomen alle 17-vuotiaiden tyttöjen maajoukkueessa.

Ensiesiintymisensä PK-35 Vantaan paidassa Koivu teki jo kaudella 2019 naisten Ykkösessä. Tuolloin nuori hyökkääjä pääsi vaihdosta kentälle syyskuisessa vierasottelussa Ilves/2:ta vastaan. Koivu osoitti heti maalintekokykyään ja viimeisteli Tampereella kaksi tyylikästä osumaa.

Tällä kaudella Koivu on esiintynyt Punamustien paidassa EBK-yhteistyön kautta kahdesti. Helmikuussa Koivu pääsi reiluksi tunniksi tositoimiin Suomen Cupin puolivälierässä, kun PK-35 Vantaa kaatoi FC Hongan lukemin 1-0. Pääsarjadebyytti sen sijaan nähtiin Vantaan derbyssä heinäkuussa, jolloin Koivu pääsi toisella jaksolla kentälle kotiottelussa TiPSiä vastaan.

Koivu siirtyy nyt vakituisesti EBK:sta PK-35 Vantaan liigaryhmään. Nuori hyökkääjä tarttuu uuteen haasteeseen hyvillä mielin.

– Seurasta ja joukkueesta on jäänyt tosi hyvä fiilis. Tänne on mukavaa tulla treeneihin. Ensi kaudelta odotan, että kehityn kauden aikana paljon ja saan sen myötä vastuuta peleissä, Koivu sanoi.

– Parhaita ominaisuuksiani ovat nopeus ja loppuun asti yrittäminen.

”Erittäin potentiaalinen hyökkääjä”

PK-35 Vantaan päävalmentajan Jari Väisäsen mukaan Koivun vahvuudet ja potentiaali ovat jo hyvin tiedossa. Nuori hyökkääjä on harjoitellut ja pelannut Punamustien riveissä ensimmäisen kerran jo yli vuosi sitten.

– ”Eltsu on harjoitellut kanssamme jonkin verran ja pelasi viime kaudella yhden pelin Ykkösessä – ja teki siinä heti kaksi maalia. Tiedämme Eltsun olevan erittäin potentiaalinen hyökkääjä. On tosi hienoa päästä työstämään hänen kanssaan seuraavia askeleita ja auttamaan häntä eteenpäin, Väisänen sanoi.

– Eltsu on hyökkääjä, jolla on vahva halu mennä  eteenpäin, haastaa, mennä linjan taakse ja päästä maalipaikoille. Niitä ominaisuuksia meidän pitää pystyä ruokkimaan ja kehittämään entisestään.

Koivun siirto Punamustien liigaryhmään on jälleen hyvä osoitus toimivasta yhteistyöstä Esbo Bollklubbin kanssa. Väisänen muistuttaa, että urheilullisen menestyksen lisäksi osapuolten yhteisenä tavoitteena on auttaa pelaajia eteenpäin urallaan.

– Eltsu on nyt toinen meille EBK:sta täysipainoisesti siirtyvä pelaaja. EBK tekee jatkuvasti hyvää työtä ja sieltä nousee lupaavia nuoria pelaajia nuorisomaajoukkueisiin ja liigatasolle asti. Ensi kaudella pystymme toivottavasti tiivistämään tätä yhteistyötä entisestään ja antamaan nuorille pelaajille yhä enemmän mahdollisuuksia.