Anna Olmala jatkaa Punamustissa

18.9.2020

PK-35 Vantaa on solminut Anna Olmalan kanssa kauden 2021 kattavan jatkosopimuksen. Oululaislähtöinen hyökkääjä on pelannut avauskaudellaan Punamustien jokaisessa liigaottelussa.

21-vuotias Olmala kävi juniorivuosinaan läpi kotikaupunkinsa seuran ONSin kaikki juniori-ikäluokat ennen nousua edustusjoukkueeseen. Pääsarjaan Olmala nousi ONSin kanssa kauden 2015 päätteeksi ja Naisten Liigassa vastuuta tuli runsaasti heti ensimmäisellä kaudella. Hyökkääjä on esiintynyt myös Suomen eri nuorisomaajoukkueissa.

Nuoresta iästään huolimatta Olmala on jo kokenut liigapelaaja. Hän on pelannut ONSin ja PK-35 Vantaan paidassa yhteensä 90 liigaottelua ja viimeistellyt niissä 18 maalia.

Kausi 2019 jäi Olmalan osalta kesken vakavan loukkaantumisen vuoksi, mutta hyökkääjä teki tunnollista kuntoutustyötä läpi talven ja alkukevään. Se on palkittu vihdoin kesäkuussa alkaneen sarjakauden aikana, sillä Olmala on pelannut PK-35 Vantaan kaikissa tämän kauden liigaotteluissa ja ollut avauskokoonpanossa kahdeksan kertaa.

Olmala jatkaa Punamustien riveissä hyvillä mielin. Sopeutuminen uuteen seuraan ja ympäristöön on sujunut hyvin, joten jatkaminen tuntuu luontevalta.

– Todella hyvät fiilikset jatkosopimuksesta ja olen iloinen, että pääsen jatkamaan tässä hyvässä ympäristössä. Olen valmiina jatkamaan kovaa työntekoa myös ensi kaudella ja tavoitteena on päästä tekemään maaleja sekä parantamaan omia ja joukkueen suorituksia, Olmala sanoi.

Myös PK-35 Vantaan päävalmentaja Jari Väisänen oli luonnollisesti mielissään Olmalan jatkosopimuksesta. Hänen mukaansa hyökkääjä on tehnyt vaikutuksen etenkin hyvällä asenteellaan ja väsymättömällä työnteolla.

– Anna liittyi joukkueeseen keväällä pitkän loukkaantumisen jälkeen. Hän on osoittanut tosi kovaa työmoraalia ja halua mennä eteenpäin, minkä myötä hän on myös pelannut paljon pelejä. Annan halu voittaa tulee hyvin esiin kaikissa 1v1-tilanteissa. Hänenlaisensa pelaajat ovat joukkueelle äärettömän tärkeitä, Väisänen kiitteli.

– Anna on mahtava joukkuepelaaja, joka on sopeutunut joukkueeseen todella hienosti.